Egyike volt azoknak a nyugaton született fiataloknak, akik a kilencvenes évek elején idejöttek, és itt ragadtak. Két év sem telt bele, és már gyönyörűen tudott magyarul. Még azt is tudta, hogy "köménymagos kelkáposzta főzelék". Jó barátok lettünk, sok szép kalandot éltünk át, olyan volt ő nekem, mint egy nyitott ablak arra a világra, ahová a szocializmus alatt eltöltött harmincöt évem alatt nem láthattam rá. 
Szerettem olyan országban élni, ahol ő is itt van velünk. Szerettem, hogy kapok tőle valamit, ami itthon nem terem. És szerettem, hogy adhatok neki valamit, amiről talán neki nem volt addig fogalma, amíg itt le nem táborozott. Most eladja a lakását, és megy. Vissza. Még az ívet is mutatta a kezével, ahogy a repülő majd elviszi innen. Elege lett. Azt mondja, régebben ő volt az ország egyik legnagyobb propagátora, minden külföldi barátjának áradozott, hogy milyen jó itt, nálunk. Egy ideje már nem áradozik. Zavarja a gyűlölködés, a szélsőséges eszmék ébredése, a gorombaság, a feszültség, a félelmükben bezárkózó emberek sokasága.
Rossz kedvem van. Bezáródunk. Elveszítjük a kapcsot, ami a civilizált világhoz köt bennünket. Jégtáblánk leszakad a kontinensről, és sodródunk a ködben. Ezt jelenti nekem, hogy a barátom végleg haza költözik. Pedig már azt hitte, itthon van.

Szerző: Bornai Tibor  2012.08.10. 14:28 70 komment · 4 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://bornaitibor.blog.hu/api/trackback/id/tr224705072

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Most száll fel a gépem! 2013.04.03. 00:30:32

Kedves Olvasóim! Ahogy azt az egyik konferencián beharangoztam, elmegyek dolgozni a nagyvilágba. Itt hagyok magam mögött sok-sok sikert és kudarcot, egymásnak feszülő indulatokat és elnyugvó, lecsendesülő dolgokat. Megvívtam a magam csatáit, és lénye...

Trackback: Hazamegy a barátom 2012.08.13. 19:03:01

Zavarja a gyűlölködés, a szélsőséges eszmék ébredése, a gorombaság, a feszültség, a félelmükben bezárkózó emberek sokasága.

Trackback: Where Will You Go 2012.08.10. 23:05:02

Nyájas Olvasó, roppant szomorú hírt olvastunk. Megint kicsit kevesebb lesz az ország. Egy remek ízlésű zenésszel, egy mindig kedves emberrel, az elmúlt mintegy húsz év egyik legfontosabb állandó háttérszereplőjével. És egy illúzióval az élhető, másnak ...

Trackback: Where Will You Go 2012.08.10. 23:04:58

Nyájas Olvasó, roppant szomorú hírt olvastunk. Megint kicsit kevesebb lesz az ország. Egy remek ízlésű zenésszel, egy mindig kedves emberrel, az elmúlt mintegy húsz év egyik legfontosabb állandó háttérszereplőjével. És egy illúzióval az élhető, másnak ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a_tom 2012.08.10. 18:16:33

Azért ne keseredj el. Ha értesz az erőből, akkor lehet hogy megtűrnek még egy ideig a jégtáblán.

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2012.08.11. 09:58:13

Én nem hiszem, hogy nagyobb gyűlölet vagy szeretet lenne, mint egy éve vagy hat éve.

Van két-három barátom, aki 2002 tavaszán-nyarán akart elmenni. Nem mentek el! Gyermekük született és most boldogok. Pontosabban, én annak gondolom, látom őket!

Remélem, egyszer visszajön a barátod!

Kozi73 2012.08.11. 13:37:08

Azt is mondta, hogy "Fucking dog doesn't like bundáskenyér"?

stivanleroy · http://napilajk.blog.hu/ 2012.08.11. 17:24:47

@Kozi73: Mondta. Egy közösségi oldali bejegyzésből még jobban kiolvasható: Dráni ajánlotta az illető figyelmébe ezt az írást (bár sajna így is elég egyértelmű). Te is egy hajón hallottad?

Mindenki: elnézést a két trackbackért, szerintem csak egyszer linkeltem :-( .

Kozi73 2012.08.11. 21:52:49

@Bornai Tibor:
Kár, nagyon kár.
Mi meg megérdemeljük.

De leginkább ott kéne már nekünk is ülni valamelyik repülőn. Egyre inkább mindegy, merre indul.

Kozi73 2012.08.11. 21:55:57

@stivanleroy: nem egy hajón; idestova 20 éve, talán egy Bornai Bt. koncerten. (De az biztos, hogy még a Baba Yaga diósgyőri várbéli fellépése előtt.)

samugy63 (törölt) 2012.08.12. 08:22:05

@mbemba: Persze, igen. Sokan maradnak, maradunk. Nem gondolom e blog szerzőjéről sem, hogy pakol és költözik.
Mégis. Hullik szét az ország, bomlik az a szövet, ami összetartaná a népet.
Akik maradunk, bezárkózunk, visszabújunk a még éppen működtethető bizalom-falaink mögé.
Megtanultuk, éltünk benne már.

De ettől nincsen ez még jól így.

Shy (just shy!) 2012.08.12. 12:12:44

Nem jó ez így, nagyon nem. Maradni fáj.

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2012.08.12. 18:32:03

@samugy63: Én ugyanannyira bízom barátaimban, általában az emberekben, mint egy vagy akár hat éve.

Nem érzem azt, hogy hullana szét az ország. Sőt,...

,,De ettől nincsen ez még jól így." Persze, hogy nincs!

És az épp elég baj, hogy sokakban kialakult ez az érzés, ami kétségtelenül létezik.

Bakkerovics Bakker 2012.08.12. 20:37:22

Aki egyszer elhagyja akármiért is a szülőhazáját, az bármikor elhagyhatja bármelyik országot. Egyik se lesz soha szívbéli hazája.
Mindenesetre csendben jegyzem meg, hogy elmenni, elbújni a problémák elől mindig sokkal egyszerűbb, mint tenni valamit.

Gyáli úr 2012.08.13. 08:56:32

Gombamód szaporodnak ezek a posztok, cikkek arról, hogy ki mindenki megy külföldre a "szélsőséges eszmék terjedése" miatt.

delano 2012.08.13. 10:30:26

@Gyáli úr: Nekem meg gombamód szaporodnak azok az ismerőseim, akik elhagyják az országot... Pedig ez itt Tündérland, csak ők nem látják.

samugy63 (törölt) 2012.08.13. 10:49:16

Akik a szélsőséges eszmék követői, vagy hallgatólagos elfogadói, azok szépen macskakörömbe teszik és még értetlenül is állnak előtte, hogy "de hát mi itt a baj, minden rendben, sőt még javul is!".

Ők nem fogják látni, hogy vannak, akik esetleg a gyűlölködéstől, a szabadjára engedett antiszemitizmustól, rasszizmustól és nettó "másságutálattól" már elve felfordult gyomorral élnek.

Ahogy egyik neves történészünk már évekkel ezelőtt felhívta a figyelmet rá, hogy ő nem attól a csőcseléktől tart, akik a március 15-i ünnepségen megdobálják a "ballibsi vezetőket". Hanem attól a tömegtől, amelyik némán - és minden bizonnyal hallgatólagos egyetértésben - tűri ezt.

Na, a menekülők legnagyobb többsége ez elől menekül.
És úgy egyébként mit is lehetne és kellene tenni ellene? A fejeket nem lehet megváltoztatni, a kordájából kiszabadult gyűlölködést már nemigen lehet visszagyömöszkölni oda, ahonnan soha nem lett volna szabad kiengedni.

rkrm 2012.08.13. 13:49:02

Én is megértem, de hát csak megfogadott egy tanácsot... el lehet menni...

Én is megértem... ennyi szélsőséges eszmét, magyargyűlöletet, keresztények elleni gyűlöletet, lebutítást, mikor az értékeket nevetség tárgyává lehet tennni, mikor a kisebbségek terrorban tartják a falvakat, rettenetes közbiztonság, a hazai oktatás/egészségügy/gazdaság szétrombolása...

Ha ennyire nem tetszik, tényleg üldögéljetek valamelyik repülőn, hiszen inkább kevés oroszlán, mint sok nyúl, pláne ha olyanok, akik belülről bomlasztanak. Egy külföldi idejött, behúzott rengeteg pénzt, most megmondja a frankót, és lelép... tényleg felháborító ez az ország!

Igen, vannak akik ettől felfordult gyomorral élnek. Mi meg tőlük élünk pont így. Azoktól akikben nincs mérték, nincs erkölcsi mérce. Vannak a társadalomban igenis olyanok, akik kárt tesznek a nemzetben, a nemzet jövőjében. Ha nem látjátok, arról nem tehetünk, de mért ne tudnátok pont ti...

Igen, meg kéne változtatni a fejeket: akik a semmitmondó mai Fluor-Dopman-Alföldi "kultúrán" nevelkednek/tek, élnek. A bulvársajtón, RTL klubon, sorozatokon.

Szóval hajrá továbbra is ballibek, nyomjátok csak azt, amit eddig is: gáz országban élünk, vicc a nemzet fogalma, nincs kultúránk, éljenek a kisebbségek és egyéb jöttmentek hagyományai... tehát munkálkodjatok továbbra is szorgosan Magyarország szétrohasztásán!

(percig se higyjétek, hogy én elégedett lennék a mai vezetéssel)

Kovacs_1 2012.08.13. 14:13:48

Hogy mekkorát váltózott ez az ország.Mi sokan nem tudunk hová menni.Nekünk kell rendezni dolgainkat.Helyettünk nem csinálja meg a rendet senki.

Kozi73 2012.08.13. 14:43:23

@rkrm: Itt lenne az idő, bevenned valami gyógyszert.

JumboJet 2012.08.13. 18:42:42

@S.N.E/csak úgy: Kedves S.N.E!
1.) Tudod, sok ember van/volt/lesz, aki valahogy valahogy úgy gondolkodik, hogy "Nekem alapvetően a Föld nevű bolygó a hazám", vagy egyszerűen kíváncsi, vagy időnként valami másra, újra vágyik, esetleg valami jobbat remél. Hidd el, ezen emberek jelentős részének a másként/máshol való élet, a tény, hogy MERTEK távozni, MERTEK sokmindent maguk mögött hagyni, biztosítja azt a komfortos jóérzést, amit Neked a haza klasszikus értelmezése.
Ilyen emberek nélkül ma néhány sűrű kupacban élnénk. Nem tűnik fel, hogy a puszta fizikai szükségszerűség is azt diktálja, hogy valaki(k) menjen(ek)? Különben nem lenne elég hely az "őshazában". Komolyan, az az egyszerű tény sem ejt zavarba, hogy mi magyarok, hogyan is kerültünk ide? Pedig akkor még vajmi kevesen voltunk a bolygón... Amerika. Ilyen "hontalan" emberek hozták létre...
Tehát, épp nektek, mindenáron maradóknak is igen nagy szükségetek van az elmenőkre. Ők azok, akik a féltett hazátok alapjait lerakták.
2.)"Aki egyszer elhagyja akármiért is a szülőhazáját, az bármikor elhagyhatja bármelyik országot. Egyik se lesz soha szívbéli hazája." - óriási tévedés. A legtöbb ilyen ember éppenhogy mindenütt sokkal könnyebben otthonra lel. Még pontosabban, egy saját mondásom szerint: lehet, hogy sehol sem vagyok otthon, de mindenütt otthon érzem magam.
3.) "Mindenesetre csendben jegyzem meg, hogy elmenni, elbújni a problémák elől mindig sokkal egyszerűbb, mint tenni valamit." - Óriási önámítás. A világ legegyszerűbb dolga az a lokálpatriotizmus fogalma mögé bújva eképpen kritizálni a távozókat. Rengeteg ember ugyanis épp félelemből, bizonyos értelemben gyávaságból vagy akár helyzetének, korlátianak bölcs felmérése, belátása okán(nyelvismeret hiánya, idegen környezettől, az ott való helytállástól való félelem, a szerettek, az ismert, a megszokott hátrahagyásától való félelem), de semmiképp sem a "hazért az utolsó vérig való kűzdelem" valamiféle nemes szándékával marad. Vannak sokan, persze, akik fejében talán valóban soha meg sem fordul a máshol élni kérdése. Egyben biztos lehetsz. Egy életet, annak derekán hátrahagyni, és valahol egy újat elkezdeni, szinte mindig bátor dolog.
3.) És mindenki ott éljen, tevénykenykedjen, ahol a legjobban működik! A nemzet fogalma, egyrészt értelmezhetetlenül tág (a szeretteid, barátaid köre, az ami kezelhető), másrészt, önkényesen leszűkített. Miért kell nekem magyarként pont a magyarokon segítenem? Miért nem segíthetek úgy általában az embereken - ha már ilyen magasan szárnyalunk? Vagy, mennyivel rosszabb dolog egy lakhelyemül választott területen az ott élő közösség építő tagjának lenni, mint egy magyar közösségnek. Ha majd nem tudnak ezek az emberek beilleszkedni, mégsem annyira jó ott ahol választották, vagy egyszerűen elkzd nekik hiányozni valamikor ez az ország, ez az emberi környezet, akkor szépen hazajönnek. 1, 5 10 vagy 30 év múlva. S ha visszatérnek bármikor is, az (a) kudarc (beismerése)? Dehogy is! Ők is gazdagodnak, az az ország, ahova kimentek, és az is, ahova visszatérnek. Egy vándor mindenkit csak gazdagít - a maga módján.
4.) Magam, 3 hét múlva távozom, terveim szerint, minimum 3 évre. Beszélek 3 nyelvet, elfogadtadtam magam egy igen neves külföldi cégnél, felvettek. És megyek, mert igen, lelkem mélyén egy kicsit kozmopolita is vagyok. Eddig már 4 országban éltem összesen 3 és fél évet, de mindig itthonról küldtek ki, legtovább 16 hónapra. Utoljára 6 éve egy évre. Most először távozom úgy, hogy TÉNYLEG én választottam meg az időpontot, a lehetőséget, én mondom meg, mennyi időre megyek, nem fizetik a hazaútjaim, ki/-eladom a lakásom. És bizony mondom, a mostani itthoni helyzet csak megerősített abban, hogy ezzel a lehetőséggel most már élni kell, ha eddig annyiszor nem mertem ezt meglépni.
Szóval, hidd el, nem menekülés ez a problémák elől. Ez rengeteg előre nem látható probléma vállalása. És ennek megfelelő szorongással távozom. De megteszem. Mert hiszek valamiben (no nem istenben), hogy így tudok kiteljesedni, hogy így közelebb kerülök önmagamhoz, álmaimhoz. (Ráadásul úgy, hogy sokan kevesebb pénzért mennek ki, amennyit én már itthon is megkeresek. De az élet tényleg nem csak pénz.)

Szóval, ne ítélkezz - halkan sem - felületesen, egyszerűen.

willdataa 2012.08.14. 18:23:45

Hazamegy a német házaspár is, akikre pár hete cigánybűnözők támadtak Magyarországon, a feleséget megerőszakolták, a férjet összeverték, majd kirabolták őket. Ők nem a szélsőséges eszmék terjedése miatt mennek haza, hanem a saját bőrükön tapasztalt tomboló cigánybűnözés miatt.

(Az elkövetők 37 éves apa és 21 éves fia tehát 15 évesen nemzette a gyerekét.)

kecskemeti-hirhatar.hu/hirek/ok-voltak-a-janoshalmi-rablok-riport-es-fotok
2012-07-20 17:33:29

Bornai Tibor 2012.08.14. 21:05:55

Hát... látjátok, ez van. Elkeserítő.

kölletlen 2012.08.15. 09:22:01

Mások kompnak mondták ezt a jégtáblát.

Érdekes, hogy még Hozzád is jut a szemétáradatból. Óriási energia feszül a mélyben.

samugy63 (törölt) 2012.08.15. 13:37:06

@willdataa: Bűnözés sajnos mindenhol a világon létezik ésmég csak nem csökken a mértéke sem. Jézus korában is volt, ma is van.
De ezt egyedek követik el egyedekkel szemben.
Az ami ma itt kialakulóban van, az valami más. Az annak a melegágya, ami a '30-as évek Európájában (jelesül elsősorban Németországban) elindult.
Kollektív gyűlölet.
Márpedig ez egészen más. De kár magyaráznom, Te sem, sokan mások sem értik, hogy mi a különbség.

horganyember (törölt) 2012.08.15. 15:37:24

Mikor kell elkezdeni félni? Van-e sansza túlélni félve vagy már az is mindegy?

Szeretnék lépésben haladó daruskocsin szigorúan hónalj alatt felkötve két lógó farostlemez szárnnyal a hátamon énekelni, két refrén között színezett szappanbuborékokat fújni melyek földet érve üveggömbökként szilánkokra törnek, nem kis riadalmat okozva a magasztosságtól amúgy is borzongó rajongóimnak. Ez megoldható lenne vagy egészen más tervei vannak a moiráknak?

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2012.08.16. 16:09:46

@Gyáli úr: valószínűleg azért, mert gombamód terjednek a szélsőséges eszmék, nem gondolod?

Gyáli úr 2012.08.16. 16:10:51

"gombamód terjednek a szélsőséges eszmék"

Szerintem ez egy lózung.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2012.08.16. 19:26:57

Szerintem meg a valóság. Bizonyára másra érzékenyek a te, és másra az én receptoraim.

samugy63 (törölt) 2012.08.17. 23:20:50

@immortalis: A "más" szót bármely kontextusban ki ne ejtsd a szádon (billentyűdön) egy igaz "madzsarmadszar" előtt, mert rögtön mohácsi hevülettel veti magát az "akasszuk fel!" életérzésbe, hiszen a világ tiszta, egyszerű és boldogságos! Csak azok a fránya szabadságvágyók (értsd "ballibsi értelmiség") rondítanak bele állandóan a képbe. :/

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2012.08.18. 13:03:03

@samugy63: majd figyelem folyamatosan a szitty-o-meter készülék kijelzőjét :)

Változatlanul úgy gondolom, hogy igen, szélsőséges, mondhatni ordas eszmék terjednek az országban.

Jó példa erre a magyar-izraeli focimeccs előtt a vendégek himnusza alatti viselkedése a szurkolóknak. :/

youtu.be/kCGCwPzJAm4

Bár gondolom egy igazi szittya számára ez hazafiság, nem büdösbunkóság.

hazaffy · http://mondjonle.blog.hu 2012.09.19. 13:11:17

Hát, Tibsikém, egy darabig nem te leszel a fellépő az "állami" márc. 15-én, az már szentigaz... :-)))

pocaklakó minimanó 2012.11.07. 12:47:34

Remélhetjük csupán, hogy a barátja olyan országba távozik, ahol nincsenek jelen a szélsőséges eszmék a mindennapokban.

Ja, hogy olyan ország a környéken nincs is?

pocaklakó minimanó 2012.11.07. 12:49:20

@immortalis:

"...mert gombamód terjednek a szélsőséges eszmék..."

Volt ilyen időszak is, amikor az újlipóciai liberális értelmiség nagyon hangadó volt, de most, hogy már szerencsére kikoptak, egyre ritkábbak a szélsőséges megnyilvánulások. Most már csak az európai átlagot hozzuk.

Hálistennek!

joszip 2012.11.08. 10:22:20

"Hullik szét az ország, bomlik az a szövet, ami összetartaná a népet. "

Például Bornai barátod épp most szeretné egy másik blogbejegyzésében még a legapróbb jelét is kitörölni, hogy mi, magyarok összetartozunk. Számára kellemesebb látvány, ha "románia a románoké", "szlovákia a szlovákoké"...Bornai, húzd ki a fejed a homokból, nézz egy kicsit körül, olvasgass történelmet, és talán te is megbékélsz.

szgy 2013.04.02. 12:08:19

na, megint egy aki elmegy, mint néhány napja is. talán csak nem a fasizmus miatt? ... de unalmas már, állandóan ugyanazon lovagolnak. gondolom ez is olyan névtelen, talán kitalált barát mint eddig számos esetben.

amíg nem lesz újra mszp kormány addig biztos rettegve nézek ki az ablakon, az utcára már nem merek kimenni.

szgy 2013.04.02. 12:11:26

inforadio.hu/hir/belfold/hir-550640

"A Tárki kutatói úgy vélik, egy végletesen megosztott, túlpolitizált országban élünk, ahol a magánszférában is erőteljesen megjelennek a napi politikai ellentétek. Az értelmiség feladata lenne egyebek között, hogy megfordítsa ezeket a folyamatokat, ehelyett többnyire éppen az értelmiség gerjeszti a szembenállást."

szgy 2013.04.02. 12:18:12

apámnak is mondták a szomszédba telepített cigányok hogy meglátja majd hogy ők tovább bírják majd itt mint mi. elég gyakran szemetelnek, fosztogatnak, ordítanak, zajonganak, de még itt vagyunk.

aztán ki tudja mi lesz, talán egyszer elmegyünk mi is az állandó rettegés és gyűlölködés miatt.

tippan67 2013.04.02. 12:21:15

@rkrm: Teljesen egyet értek.

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2013.04.02. 12:25:11

Szélsőséges eszme ott nincs, ahol csak egy eszme van.

Terjed a szélsőségesség?
Hát... Nem is tudom. Nem hinném, hogy ezzel volna gond.

Talán emlékszel mikor az Antall-komány Horthystának lett kikiáltva.
Talán megvan még az, amikor a MIÉP bekerült a parlamentbe.
Amikor Orbán szépen leszeletelte a szövetségeseit.
Amikor égett a TV-székház.
Amikor a Jobbik parlamentbe került.

De valahol viszont igazad van.
Ott, hogy már nem hisz senki abban, hogy jobb lesz.
Hogy a magyar valaha képes lesz akárcsak a nyomába lépni Széchenyinek, Deáknak, Eötvösnek, vagy akár csak Kossuthnak...
Ez a hit veszett el ami a rendszerváltozás előtt(!), 87-89-ben született, és kitartott olyan 20 évig.

A "mókás" a helyzetben, hogy annyira retteg mindenki a jobboldali veszélytől, hogy senki nem veszi észre, hogy ami igazán veszélyes az nem jobboldali. Mert Orbán pártja nem jobboldali párt, a törekvéseik nem jobboldali törekvések.

Fura fintora lesz a történelemnek, ha 60 év múlva azt olvassák a gyerekek erről a korról, hogy "addig féltek "Szálasitól", míg Rákosi(Orbán) átvette a hatalmat"...

szgy 2013.04.02. 12:27:22

szinte biztos vagyok abban hogy a szélsőséges eszmék alatt kizárólag a fasizmust érti, egyébként mit keresne a blog.hu-n, kitudja, talán még a zindex szélén is megjelent... :-) de azért megkérdezném, pontosan milyen szélsőséges eszmékre gondol az illető? az ateizmusra, az ufó hívőkre, pedofilokra, a tévés jövendőmondókra, állatkínzókra, és ki tudja még mennyi mindent lehet ide sorolni.

biztos vagyok benne hogy nem fog olyan országot találni ahol ne lennének szélsőséges eszmék. pl. Németországban a náci párt a mai napig tombol.

szgy 2013.04.02. 12:33:04

@Arrius (ex-Nathan D'Xantine): "annyira retteg mindenki a jobboldali veszélytől"

szavazókat lehet vele fogni, ugyanúgy mint pl. azzal ha a cigány veszélyt lovagolják meg. talán annyi a különbség hogy a cigányok által képviselt bűnözési forma jóval nagyobb és kézzelfoghatóbb veszélyt jelentenek mint ez a jobboldali, biztos vagyok benne hogy az egész országban talán néhányszáz akadhat aki komolyan gondolja a hitleres baromságokat, a többi csak pofázik meg hőzöng. az meg nem olyan veszélyes mintha mondjuk agyonvernek az utcán.

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2013.04.02. 12:53:24

@szgy: Persze. És ebben a szavazatszerzésben Orbán vezet, tekintve, hogy arra használja a Jobbikot, hogy megmutassa ő milyen baromi mérsékelt, és mennyire centrista.
Röhej. Tudod kb meddig tart majd neki szétveretni a full szélsőjobbot, ha már egyeduralkodó? Persze nyilván átveszi majd a keretlegényeket, ahogy Rákosi is tette a kisnyilasokkal.

A cigányok pedig nem "képviselnek" semmiféle "bűnözési formát".
Csak úgy a miheztartás végett. :)

De persze ez egyelőre még szabad ország abban hiszel, amiben óhajtasz...

szgy 2013.04.02. 13:54:59

@Arrius (ex-Nathan D'Xantine): "arra használja a Jobbikot, hogy megmutassa ő milyen baromi mérsékelt, és mennyire centrista."

a többiek meg arra hogy megmutassák mennyire antifasiszták.

"A cigányok pedig nem "képviselnek" semmiféle "bűnözési formát".
Csak úgy a miheztartás végett. :)"

pedig van jónéhány szinte csak rájuk jellemző iparág, csak figyeld a híreket. pl. idős emberek kirablása, agyonverése, fényes nappal betörés, rablás, akár alig néhány ezer forintért vagy kacatokért, kábelért. vagy a gyerek elgázoltatása az útszélen hogy a megálló autóst kirabolják. vagy a kertekből termés, háztáji állatok ellopása. vagy berakjuk a még nem büntethető gyereket a kisablakon hogy rámoljon ki amit tud.

pl. tavaly volt a szomszéd faluban fényes nappal. az öregasszony otthon volt mikor beállított néhány ember, akik persze biztos hogy nem cigányok voltak, ott helyben levágták a disznót, szétszedték, darabokban elvitték. az asszony hiába veszekedett meg csinált akármit, mintha ott sem lett volna.

miheztartás végett először tájékozódj mielőtt - már bocs - marhaságokat írsz, mert van néhány szinte csak rájuk jellemző módszer. nem azért mert a jobbik mondja hanem mert itt történik körülöttem, mi is és számos ismerős is áldozata volt már ennek a nem létező bűnözési formának.

tavaly vagy azelőtt is volt itt a blogon egy totál elvakult idióta, talán kovi1970 néven, képes volt győzködni arról hogy mi történik az utcánkban, mintha ő élne itt.

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2013.04.02. 15:26:04

@szgy: Két elvi megjegyzés.
- A "miheztartás végett" arra vonatkozott, hogy még véletlen se képzeld, hogy egyetértek a nézeteiddel.

- Az hogy mi történt veled, meg a ti utcátokban a végeredmény(egy nemzet megítélése) szempontjából lényegtelen.

Az a helyzet, hogy a mi szóváltásunkban csak egy elvakult vett részt (a másik két jelzőtől megkíméllek, persze nem azért mert nem érdemled meg), és az nem én vagyok. További szép napot! :)

Hundor 2013.04.02. 16:19:03

Szerény javaslat: A cigánybűnözés mellett vezessük be a magyarbűnözés kifejezést is. Tisztességes magyar ember nem lop káposztát, répát, tyúkot a szomszéd kertjéből, hanem milliárdokat sikkaszt párttársai segítségével, vagy szimplán tízmilliókat (közép)vezetői minőségben. Ha meg beosztott, hazaviszi a munkahelyéről, amit talál, ér. Otthon megbuherálja a villanyórát, gázórát, "okosba" fizet elő a kábeltévére, nem fizet adót, ha teheti (persze vadul utál mindenkit, aki "az ő adójából tanul"), használt autó alkatrészeket vesz, mert olcsóbb (persze tudja, hogy lopták - szintén jó magyar emberek, nem romák, bűnszervezetben). Az igaz magyar bűnöző szabadon verhet szét stadionokat, TV székházakat, villamosokat stb és saját kudarcos életéért, frusztrációiért nyugodtan vádolhat, üthet, verhet, terrorizálhat, és persze olykor-olykor ölhet másokat. Egyszer összeadhatnánk a "cigánybűnözés" és a "magyarbűnözés" költségeit. De e nélkül is bizton állíthatjuk a magyarok bűnözők. Meg a zsidók is. A románokról nem is beszélve. Tán csak a pápuákkal nincs gondom.

kaliban01 2013.04.02. 21:01:03

Bolyki Gyuri írása

Tudod, tisztellek, szeretlek, és pont ezért fontos a leveled. Olyannyira fontos, hogy szeretném, ha a sok mocskolódó kommenten kívül kapnál egy szakmabeli, higgadt, tárgyilagos reagálást.

Legfontosabb mondataidra szeretnék reflektálni, és megosztani gondolataimat.

„…nem dughatom tovább a fejemet a homokba. 15 lemez, számtalan rangos díj után úgy döntöttem, hogy befejezem itthoni tevékenységemet.”
Péter!

A fenti idézet kapcsán tényleg ne dugjuk a fejünket a homokba!

15 lemezről írsz. Tudom, volt olyan időszak az életedben, amikor jól fogytak a lemezeid – mint általában minden tehetséges előadónak. De azt is tudja az egész zenei szakma, hogy azok a típusú lemezek, melyek a nevedhez (is) fűződnek, tíz éve folyamatosan csökkenő számban keltek el. Az elmúlt öt évben, ha egy ilyen kiadványból megvettek 1500 példányt, az már óriási sikernek számított. Ez nem csak rád volt érvényes, hanem az egész szakma hozzád hasonló kaliberű és stílusú előadóira. A CD ipar összeomlott, ezt öt éve mindenki látja, tudja. Ennyi ideje készül az egész zeneipar átállni, megújulni, együtt élni az új kihívásokkal. Péter! Az, hogy a lemezek nem jelentenek megélhetési lehetőséget, nem új dolog, és nem csak téged érint! Legfeljebb annyiban érint téged jobban, hogy nem találtad meg a módját az átállásnak, nem sikerült felkészülnöd az új korszak új kihívásaira.

A „számtalan rangos díj” kapcsán szeretném eszedbe juttatni szakmánk alapvető mondását: a művész nem díjakért dolgozik – bár a munkáját díjazhatják. Tényleg sok díjat kaptál, ezek egy része szakmai elismerés, másik része annak honorálása, hogy komoly szerepet vállaltál egy politikai irányzat népszerűsítésében. De sajnos, díjért még senki nem kapott kenyeret a boltban. Ugye, ez sem újdonság?

„…befejezem itthoni tevékenységemet. Ennek számos oka van.
Az egyik ok a hazánkban tapasztalható fasizálódás.”
Péter!

Ez - és a többi, cigányozós, zsidózós - megnyilvánulás nem méltó egy alkotóhoz, egy előadóművészhez! Tudod jól, hogy a zsidóság vezetőinek kijelentésével ("Magyarországon a zsidóság reneszánszát éli") sincs szinkronban ez a kijelentés, és azzal sem, amit te magad megtapasztalsz. Ha valamikor, hát az MSZP-SZDSZ kormányok idején volt fasiszta masírozás, cigánygyilkosságok, de volt nekünk izraeli állampolgárként idetelepített Szabó Albert dísz-nácink, és sikerült úgy "lehozni" az MSZP-SZDSZ kormánynak a nyolc évét, hogy Parlamentbe kerülhetett a Jobbik. Ha valamikor, hát ezekben az időkben kellett volna "fasizálódásról" beszélni, nem ma. Ez a kormány azzal küzd, hogy az elődje parlamentbe juttatta a Jobbikot! De, ha úgy érzed, hogy téged ennyire zavar valami, akkor tegyél ellene a saját eszközeiddel, mint művész! Pont most lenne szükség rád, alkoss, szólalj meg!
De én inkább maradnék a szakmai résznél!

„Szakmailag soha nem volt szerencsém. Más híres előadókat kísértem, egy méterrel a hátuk mögött, és ennek szimbolikus jelentősége is volt.
A második vonalban születtem, és ott is maradtam.”

Péter! Semmi szimbolikus jelentése nincs, és nem is volt annak, hogy híres előadókat kísértél! A legtöbben így kezdik, teljesen normális dologról van szó. Lehetőséget kaptál zenészbarátaidtól, hogy megmutasd magad a közönségnek, hála Istennek, sokan voltak, akik látták tehetségedet, és szerettek volna segíteni az előrejutásban. Az, hogy végül nem sikerült az élvonalba kerülnöd, egyáltalán nem kirívó eset, hiszen a „feltörekvő” művészek 90%-a a második vonalban marad. Nincs egy tucat azoknak a – most is színpadon álló – művészeknek a száma, akiknek összejött az előrelépés! Általában elmondható, hogy aki jó a második vonalban, az ritkán jó az első vonalban. Pont azért jó valaki „asszisztnak”, mert tehetséges, ügyes, szorgalmas, de nem annyira erős egyéniség, hogy elhomályosítsa a főhőst. Sokaknak pedig az a problémájuk, hogy nem olyan típusú egyéniségek, akiért a közönség hajlandó önálló produkcióként is pénzt fizetni. Nézd meg: hány háttérvokálos kezd szólókarrierbe, és hány marad talpon?!

Szóval, ez a megélésed teljesen normális, és semmi egyedi nincs benne! A zeneipar így működik!
Így folytatod:

„Később a saját lábamra álltam. De a Rádiók nagyon keveset játszották a dalaimat, emiatt nem lehettek slágerek azok.”

Ezzel kapcsolatban három dolog:

- Az a művész, aki saját lábára áll, kell, hogy rendelkezzen egy hosszú távú elképzeléssel arról, hogyan építi fel karrierjét. Azt is pontosan ki kell jelölnie, mik azok a visszacsatolási pontok, melyek igazolják elképzeléseit, és mik azok az események, melyek megtörténte azonnali újragondolásra kell, hogy késztessék tervei kapcsán. E jól átgondolt stratégia nélkül nem merészség, inkább botorság önállóan elindulni ezen a pályán.
- Sok számodat játszották a rádiók – de ezek szerint nem eleget ahhoz, hogy abból ma is profitálni tudj. Azt azonban te dönthetted el, akarsz-e olyan számot előadni, ami „rádióbarát”, vagy sem. Te is, és zenésztársaid is képesek lettek volna megírni egy „3:20 – 120bpm” típusú dalt, és máris ment volna. De valamiért nem ezt az utat választottad. Mint ahogy nagyon sokan mások sem voltak erre hajlandók, de ők nem panaszkodnak amiatt, hogy nincs rádiójátszásuk.
- Rengeteg előadóművész van, akinek egyetlen nótája sem megy rádiókban. Amíg nem volt Jazzy rádió, a Brothers-nek soha, sehol egyetlen dala nem volt hallható. De nem is akartuk! Berendezkedtünk arra, hogy mi nem rádióbarát gagyi-zenét csinálunk, és ezen az úton járunk 25 éve. Ez egy teljesen normális létezési mód a zenei életben, nem jelent ellehetetlenülést, sőt! Az a tapasztalatom, hogy annál magasabb jegyárat/gázsit tudsz elkérni a koncertjeiden, minél távolabb vagy a bulvártól és a kereskedelmi rádióktól.

„Az elenyésző számú koncertek helyét átvették a vendéglátó helyek és a céges, sonkatekercs mellé játszott aláfestő zenék. Utáltam, ahogyan hátat fordítva zabáltak jólöltözött hölgyek, urak, akik felettébb leszarták a produkciót.”

Kilenc évig voltam rendezvényszervező. Nincs a zenei életben olyan „sztár”, aki ne lépett fel volna rendezvényeken. Ez nem szégyellnivaló, nem alávaló munka, hanem szolgáltatás. Van, akit arra kérnek fel, hogy produkció legyen az eseményen, van, akit aláfestő zenének. Mindenki eldöntheti, mit vállal el.

„Ma már ezeket visszasírom, mert játék közben a számlakönyvemre koncentráltam, a családomat tartottam el abból, hogy a művészetemet a kaszinótojás mellé felszolgálták. De ma már nincsenek ilyenek. A cégek csődbe mentek, de addig még gyorsan, a helyemet átvették a napi rendszerességgel jelentkező tehetségkutatónak álcázott valóságshowk hősei, akik három percig tündökölnek, de utánuk folyamatosan jön az utánpótlás, és mivel tehetségekben rendkívül gazdag ország vagyunk, kilátás sincs arra, hogy az elkövetkező 30 évben ne takarja ki valaki néhány percre a napot.”

Bizony, elmúltak azok a szép idők! A rendezvénypiac bedőlt, alig van megrendelés, és ezt minden muzsikus megérzi. Van olyan élvonalbeli zenész barátom – ha megmondanám a nevét, nagyon csodálkoznál! – aki 2008-2010 között rendszeresen éhezett! Annyira nem volt fellépési lehetőség, hogy már az evés is probléma volt számára. Szerencsére, azóta kicsit javult a helyzet, de koránt sem olyan biztos megélhetés ma zenésznek lenni, mint amilyen a válság előtt volt. A legtöbben rájöttek, hogy sokkal nagyobb figyelmet kell fordítani a külföldi fellépésekre, hiszen olyan sok tehetséges zenész van hazánkban, hogy lehetetlen a hazai piacról ennyi embernek megélni.
"Koncertek nincsenek. Felkérnek, aztán lemondják."

Ez azért nem így van! Hála Istennek, az utóbbi egy-másfél évben a legtöbbek számára kicsit javult a helyzet a zenei életben. Azt el tudom képzelni, hogy ezt te nem érzékeled, de akkor meg kell vizsgálni, miért mennek el egymás mellett az igények, és az általad nyújtott produkciók, majd igyekezni kell összhangba hozni a kereslet-kínálati oldalt. Most mondhatod erre, hogy te nem ilyen művész vagy, de én meg csak azt tudom válaszolni, hogy LEGYÉL ilyen művész! Elfogytak a támogatások, baráti felkérések, csak a piac maradt, és aki onnan akar magának pénzt, annak tudomásul kell vennie a piac szabályait!

„Öt évente csinálok baráti segítséggel, saját szervezésben egy-egy nagyobb produkciót, de két hónap próba, felkészülés ,az életművem bemutatása után kicsit zsebbe kell nyúlnom a végén, miután mindent kifizettem.”

Azt hiszem, itt van a legnagyobb baj. Ez a mondat arról árulkodik, hogy – bár a legmagasabb színvonalú is lehet egy produkció – hozzáértő gazdasági emberek nélkül ma már nem lehet „életben maradni”! Ez egy kőkemény szabály, ami alól addig van kibúvó, amíg baráti alapon kapod a megrendeléseket és a támogatásokat. Ha ezek nincsenek, marad az üzleti alapú szervezés, mely csak üzleti alapon lehet anyagilag is sikeres.

„Maradnak a vendéglátó helyek, ahol mikroszkopikus összegeket fizetnek, és néha még abból is alkudnak. Volt egy nagyon jó színházi ötletem is , de senkit nem érdekelt, de mégcsak vissza se hívtak, hogy ezt elmondják nekem.”
Péter!

Volt EGY színházi ötleted, amire nem voltak vevők?! EGY ötleted nem jött be?! Nekem évente 25 ötletem van (éppen most három helyen harcolok, hogy színházba kerülhessen egy-egy művünk) és van, hogy abból nem lesz semmi! Ne hülyéskedj, hogy egy ötleted elbukása után elveszted a kedved! Hát, ha te nem dolgozol a sikereden, más miért dolgozna?! Hozz elő másik 100 ötletet, egészen addig, amíg utat nem törsz valamelyikkel magadnak!

„Az életem során összegyűjtött javaimat eladtam, amit mind feléltünk. Zongora, ami sokat jelentett nekem, gitárok, amelyeket a spórolt pénzemből vettem. Néhány hete egy 30 éve dédelgetett 66-os Stratocaster gitártól váltam meg, amelynek eladása(nagy érték) pont egy hónapi megélhetésünket biztosította. Pedig nem élünk nagy lábon. Ez nem normális dolog. Ez az ország élhetetlenné vált.”

Senki nem él ma nagy lábon. Mi sem, és a körülöttem lévő zenészek sem. Nem ismerek olyan muzsikust, aki csak megközelítőleg képes lenne megkeresni a válság előtt megszokott összeget. „Ez nem normális dolog.” Sajnos, tényleg nem. De egyszer muszáj visszafizetnünk a rengeteg felvett (és elpazarolt) kölcsönt – és éppen most, éppen ránk osztotta a sors ezt a szerepet. Vége a kamu fejlődésnek, nincs pénz ígérgetni a semmire, most bizony a kasszához kell járulnunk, akár tetszik, akár nem. Számomra nem az a kérdés, hogy kevesebből kell-e megélnünk, hanem az, hogy mivel tudok én hozzájárulni ahhoz, hogy minél hamarabb kimásszunk abból a sz..ból, amit nem is én lapátoltam ide. Sírhatnék, hogy ez igazságtalan, pocskondiázhatnám a választókat, akik nyolc évig egy béna MSZP-SZDSZ kormányt szabadítottak a nyakunkra, de nem teszem. Ezt hívják demokráciának, és felelősségteljes magatartásnak. Dolgozom, hogy legalább majd a gyermekeimnek jobb legyen. A saját területemen húzom az igát, miközben totálkárosra zúzott 20 éves autómat egy 15 évesre cserélem. Nem most fogunk újat venni…
"Értéktelenné vált az érték. Felment az ára a selejtnek."

Ez nem igaz! Ha csak azt mondom neked: LGT-Aréna-3x teltház, akkor talán többet nem is kell bizonygatnom: az emberek igen is hajlandók pénzt adni a számukra értékes produkciókért!

Az egy más kérdés, hogy sok előadó azt éli meg, öt éve még hajlandók voltak fizetni értük, ma már nem. Itt újra visszakanyarodunk oda, hogy meg kell találni a kereslet-kínálati egyensúlyt!
Miután sok-sok problémát leírsz, így folytatod:

„Ezért úgy döntöttem, hogy elindulok valamerre. Még nem tudom igazán merre. Dél felé, vagy inkább északra? Sikerül-e, vagy nem? 57 éves vagyok. Ennyi idős korában apám már vágta a centiket a nyugdíjhoz. Nekem se nyugdíjam nem lesz, se centim.”

Én pedig azt javaslom, Péter, ne menj sehova! Egyrészt, annyi zsidózás, cigányozás, töröközés, amennyi itt van, mindenhol van, sőt! Másrészt sehol nem fognak tárt karokkal várni egy olyan művészt, aki saját hazájában sem tanulta meg, hogyan kamatoztassa tehetségét és tudását piaci környezetben. Lehet, hogy balliberális beállítottságod okán ölelő karokat találsz valahol, de ha igazi művész vagy, utálni fogod, hogy nem a dalaidért szeretnek, hanem mert jól odamondtál ennek a szemét rezsicsökkentő jobbos kormánynak. Nem igaz, hogy máshol kell meghúznod magad, ahol értékelik a tudásodat – mert azt itthon is értékelik! De meg kell találnod az utat a közönséghez, a TE közönségedhez! Azokhoz, akik nem azzal állnak ki melletted, hogy hangzatos beírásokkal szaporítják a kommentek számát, hanem megveszik a lemezedet és a koncertjegyeket. Ha azoknak a fele lemezt vett volna tőled, akik most olyan nagyon sajnálnak, az egyik leggazdagabb zenész lennél! Ne engedd, hogy álságos „rajongóid” félrevezessenek! Ők nem a te rajongóid, ők azért rajonganak, mert egy művész beszólt a zorbánnak. Hirdess meg egy Gerendás koncertet még ezen a héten, és nézd meg, hányan veszik meg a jegyet, hányan fognak lemezt venni. Ha tényleg olyan sokan, mint ahányan a sajtóban/interneten melléd állnak, jövő hónapban új házat vehetsz magadnak. Ha kevesen, akkor lépd át a most oly hangos tömeget, távolodj el tőlük, és keresd meg a saját közönségedet!

Kapaszkodj a gitárodba, és bízz a tehetségedben! A reményt és a jövőképet senki nem fogja „leszállítani” a címedre, csak magadnak tudod megteremteni. Nézz a gyermekeid csillogó szemébe, és kezdj el dolgozni értük, és a hazáért, amiben nevelkednek.

Tehetséges vagy, sikerülni fog!

Üdv: Gyuri

remekelek64 2013.04.02. 21:35:57

Bornai valami félelmetesen jól lát dolgokat...Rosszkedvünk tele-úgy érzem- sokáig fog tartani.:)

pkov 2013.04.03. 07:30:33

@Bakkerovics Bakker:
Nem elbújás az, hanem megoldás: túlélés. Mert kinn más jellegű problémákkal szembesül az ember, amelyeket előre nem is ismer. Aki elmegy, mégis inkább ugrik az ismeretlenbe, mert itthon nem lát esélyt és reményt. Én őket látom bátrabbnak, nem az itthon maradókat, akik nagy része - bár magát "hazafinak" állítja be, valójában csak azért nem megy, mert túl kényelmes, inkább megalkuszik, a kicsi biztossal is megelégszik, mert az legalább van, tehetségtelen, mert kinn nem kellene, vagy itthon is jól tud helyezkedni.

Frizuravarjú 2013.04.03. 11:24:40

Ide vezet a liberalizmus. És még nem is panaszkodhatsz, Bornai, a te szüleidet és gyerekeidet még nem is rabolták ki, erőszakolták meg és verték agyon.

Azért mert némelyek alkalmasak az együttélésre, a többség sajnos csak az erőből ért.

Nem elmenekülni kell az országból, amit főztetek egyétek is meg!

chocco channel 2013.04.03. 11:58:48

Sehol nincsenek olyan szelsoseges eszmek mint magyaroszagon, nalunk tombol a fasizmus,a nacik elleptek az orszagot, ket percenkent megtamadnak egy zsidot,mostmar a szoke hajuakat is tamadjak, es egyebkent is a ciganyokkal semmi baj nincs,de ezt ezek a fasiszta lokotok nem ertik.

Minden mas oszagban beke van, az osszes orszagn rajtunk kivul minta osztaly. Soha senki nem hagyta el meg hazajat azert, mert ugy erzi "fasizalodnak", Gerendas uttoro.

En is azert jottem el 6 eve mert a tarthatatlan ez az allapot, nonszensz,hogy minket eluldoznek es en sem kaptam munkat pedig igazan tehetseges voltam. ez pedig a nyomorult rasszistak, fasisztak es mindenfele is-tak miatt van es meg veletlenul sem azert, mert esetleg nincs ram kereslet.

Mert olyan nincs.Nem letezik. Meg nalunk szolasszabdsag sincs, a diktatura mindennap kopogtat az ablakon.
Drama.

OftF 2013.04.03. 13:51:15

Ez bizony a szélsőség győzelme, ők pont azt akarják, hogy menjen haza mindenki, aki szerintük nem idevaló.

Anna Major 2013.04.03. 14:32:13

@rkrm: Pedig úgy néz ki! A liberalizmus azt jelenti, hogy szabadelvűség.Vagyis, hogy nem szólok bele, hogy a másik mit hisz, gondol...ezt pedig ti nem szeretnétek. Amióta Magyarország nem köztársaság, hanem "keresztény" ország, azóta itt nincs szabadság. Ne értsd félre semmi bajom a kereszténységgel (engem is katolikusnak neveltek), csak hogy ha ez íyg benne van az alaptörvényünkben akkor ez azt jelenti, hogy mindenki másnak kuss. Innetől lehet "ballibsizni", "zsidózni" "cigányozni". Hogy hova vezet ez? Tegnap este néztem a XXI. században a nyilasok perét. A hideg futkározott a hátamon, ahogy elmesélte az egyik vezérük, hogy mikor hogyan hány embert lőtt főbe.

Anna Major 2013.04.03. 14:36:59

@Frizuravarjú: nehogymá...engem kommunista szülők neveltek, meg még nagyon sokunkat és mégis rendes becsületes ember lettem. Meg a gyerekeim is azok (pedig még voltak úttörők). Ki mondja, hogy csak a "népnemzeti" "keresztény" nevelés a jó?
Tudom a válasz mindenre az, hogy "az ilyenek jobb is ha elmennek". De egy idő után megnézhetitek ki marad itthon! Csak a tehetségtelen, ingyen megélni akarók...akkor mi lesz?

Anna Major 2013.04.03. 14:37:50

@kaliban01: és addig mit adjon enni a gyerekeinek?

rkrm 2013.04.03. 15:13:22

@Anna Major: ebben az országban semmi nem keresztény, a kormány sem az! A hozzáállásoddal van baj: felhozod mi a liberalizmus, és ezt "mi" nem szeretnénk. Hát akkor nem. És akkor mivan?:) Már én kérek elnézést:) Én csak annyit tudok, hova vezet a liberalizmus. Nézd, itthon 900 évig kereszténység és a nemzet volt az alap. Nem is volt semmi gond, csak a "szokásos" emberi dolgok. Ok, az osztrákok minket kinyuvaszottak, aztán jött a liberalizmus, I.vh, Trianon, II.vh, kommunizmus, és a mostani a legrettenetesebb. Mivel az emberek lelkét akarja, a pénzt isteníti.
A liberalizmus azt jelenti, h bármit tehetek, amíg másnak nem okozok kárt. Ez így nagyon szép, csak kivitelezhetetlen, ugyanis, akkor pl a "melegeket" nem fogadhatjátok el. Mivel az a nemzet kárára van. Nem támogathatjátok a cigókat, mer az a nemzet kárára van. Hoppá. Na ugye. El kell dönteni melyik oldahoz húz az ember: az értékek, kultúra, és a fejlődés felé. Vagy a zavarosban halászás, bármit lehet (még szép, h elítélem! Mert akkor én meg kinyírlak Téged, és kuss, mer nekem az jó), semmi tisztelet semmi iránt stbstb.
Mióta a zsidók kezében a hatalom, a XIX.sz-tól szép fokozatosan, azóta van itten gáz. Azóta van az, ha a Magyarországon a magyar az első-véleményért már rá lehet sütni bárkire, h kirekesztő. És ki nem szarja le? Akkor az vok! Annyit hajtogatták, h vállalom! Annyit nyomták már a demokrácia dumát, h nem érdekel a demokrácia, köztársaság stb. A királyságok alatt nem volt ez a rettenet világ mint most. Sose volt lányregény az élet, de a mostani világ botrány.
Szvl lehet nézni az rtlklub tudományos műsorait:) És kik vannak most hatalmon? A szabadkőművesek, a zsidók. Kiket támogatnak? Erről van szó. Nem tudnak érdekelni a zsidók, cigók, nigák érdekei... Gondolj a nagy uralkodóinkra, államférfiainkra, művészeinkre, csak a XIX. sz. közepéig, az összesre rá lehet sütni mai mércével a kirekesztőt. Jobban is ment az országnak míg ők kormányoztak, építettek.

Nemvok fidesz szimpatizáns. Viktort egyenesen nem bírom, de amióta szidják nyugatról, egyre inkább bízom abban amit tesz... IMF, Németo bírál... hehehehehe:D Csak nem csinál hülyeséget némely dologban. Pont azok bírálnak, akik legtöbbet ártottak nekünk. Az alkotmány viszont nem rossz. Akik szidják, azok se értik miért szidják... Család fogalma? Érdekes módon régen nem kellett beleírni, ma már bele kell, mer a libsik nem tudják, úgy tűnik, abberrállt pici agyuk nem fogadja be...

kaliban01 2013.04.03. 15:21:47

@Anna Major:

Tőlem és sok mindenki mástól, ki kérdi ezt meg ?
Ő egy a sokszázezer közül aki ugyanígy, vagy még rosszabbul járt.
Ha akar menjen és őszintén kívánok neki sok szerencsét de a saját tehetetlenségét nem illik másokra fogni.

kaliban01 2013.04.03. 15:28:09

Na tessék:

index.hu/kultur/2013/04/03/munka_es_beszolas_az_emigralo_gerendasnak/

Fekete Péter, a Békéscsabai Jókai Színház igazgatója kivándorlás helyett Békéscsabára hívja Gerendás Pétert.

yardbirds 2013.04.03. 18:11:58

Miért van valakinek 9 gyereke? Miért sok felesége, sok szeretője? Mindenkit meg kellett, feltétlen, a jövőre nem gondolva? Amikor Gerendásnak fut a szekér hazája ez az ország, ha nem, akkor menne. Semmi bajom vele, csak másik oldalról nézem a világot. Amikor neki futott, két gyerekkel nagyon össze kellett húzni magunkat, éltünk egyik napról másikra nagyon nehezen, azért hazánk maradt Magyarország. Ez neki nem megy?

gabóapó 2013.04.04. 00:28:50

@kaliban01: Bocs: Ki az a "Péter"?
Szerintem B.T. NEM Gerendás Úrról írt, aki szintén (mint közölte) el kíván menni innen. Csak sejtem, hogy az általam igen nagyra becsült Winchester Úrról van szó.
(vagy tévedtem-az is lehet...)

gabóapó 2013.04.04. 00:37:23

@rkrm: Istenem! Nem az a baj, hogy nagy az Istené, hanem az alacsony kerítés a probléma.
Szóval, örök igazság: AKI FOLYTON HÁTRAFELÉ NÉZ,AZ SEGGEL ELŐRE MEGY A JÖVŐBE!
Magyarul: lehet évszázados vélt/valós sebeket nyalogatni, gonosz külföldre/nyugatra mutogatni,de józanul nézve mindaz,amit normális életnek/társadalomnak gondolunk,az biza manapság ott van.
És ha az ember egy kicsit is elmegy külföldre, hát kívülről látszik igazán, hogy mennyire nevetséges/szánalmas ez a belterjes mélymagyar kesergés/düh/arrogancia/sértettség,stb... Vagy talán a "Kelet" (bármi is legyen az) a minta? Egy Oroszország, ahol egy ex-KGB-s az új cár? Vagy mégis hol/ki/mi? Azon meg nem kell csodálkozni, hogy ha valakitől az ember pénzt kér, hát akkor az illető szeretne garanciákat arra, hogy egyszer vissza is kapja azt. Lehetőleg belátható időn belül.
Az,hogy Vitya nem minta neked, sajnos megértem, azt már kevésbé, hogy egy koncepciótlan, csak a "NEM"-et ismerő, saját belső nyűgjeivel sem bíró ideológia a példád-már ha jól értem, a kommentjeidet. Ha nem,hát akkor tévedtem,de annyi baj legyen!

Mr. Mojo 2013.04.04. 06:57:22

"Tudom a válasz mindenre az, hogy "az ilyenek jobb is ha elmennek". De egy idő után megnézhetitek ki marad itthon! Csak a tehetségtelen, ingyen megélni akarók...akkor mi lesz?"
Mostanában állandó ez a fenyegetőzés.. De persze nem gondolja komolyan egyik sem, mert ebben az országban lehet csak szájtépésből megélni, kis nyitott pénzcsapoknál tömörülni a semmirekellőeknek.. Persze ezek most záródnak el, azonnal nácizmus van és rettegés. Szánalmas. A dolgos emberek itthon maradnak, nem háborognak, mivel semmiféle diktatúra nincs. Kérem, menjetek el az országból, és meglátjuk, mennyire boldogulunk majd nélkületek. Én bizonyos vagyok abban, hogy igencsak felszabadultak leszünk az ilyen nyavalygó ál-értelmiségi szerencsétlenek nélkül. Bornai úr pedig, üzenem, nagyszerű ez a blog, napok óta olvasom ezt a sok hülyeséget, amit összehordasz... Esetedben a külsőd éppenséggel megmutatja a bensődet is. Gerendás hülyeségére gyorsan kellett egy kitalált barát, nehogy lemaradj... :) De a kedvencem a fenyőfa - tolvajos sztori, meg az arra adott kommentek... Biztos mindenki hülye, csak Te vagy helikopter. Amúgy a KFT nevű zenekar mindig is szar volt, értelmetlen szövegekkel, ócska félpoénokkal, csak a szocializmusban tudott megélni, manapság meg gagyi nosztalgiából. További blogírást kívánok, nagyon szépen feltárod a liberális-nak nevezett emberfaj torzult lelkületét és gondolkodásmódját! Köszönet érte.

kaliban01 2013.04.04. 07:58:30

@gabóapó:
Lényegtelen ki az adott személy, egy biztos, ha itthon nem tudott megélni akkor máshol sem fog.
Mondjuk elmehet CNC esztergályosnak, bár őket még nálunk is szépen megfizetik és arra Nyugat felé két kézzel kapnak utána :)

allen99 2013.04.04. 13:09:30

Nem a gyűlölködés, meg a kertek alatt sunnyogó fasizmus megy el innét senki. Aki ezt mondja, az csak megélhetési rettegő.

Azért megy el mindenki, mert 300 eurót keresünk havonta! Esetleg 500-at, ha jó helyen vagyunk.

Értitek??? 300 euró! Na ezért mennek el az emberek. Erről pedig mindenki tehet aki az országot irányította az elmúlt 23 évben. Mindenki!

Kedves Bornai! Ön is jól él az artistadzsúzból, amelyik beszedi a vendéglátósoktól a pénzt, meg az sd ramok, merevlemezek után. Ha kicsiben, de akkor ezzel az artistadzsúzzal ön is hozzájárul ahhoz, hogy ez az ország élhetetlen, mert sok ilyen kis aljas lehúzásból folyik el az emberek pénze, és sok kis szemétségből nincs ma normális fizetés.

Nem tudom a barátja miből élt itt, de gondolom elzárták a pénzcsapot, vagy csak elment a vevőköre, vagy csak elszegényedett mindenki, és nincs már vevőköre. Ezért megy el.

Nem a gyűlölködés miatt.

Ami gyűlöletkeltés az az Ön bejegyzése, és Gerendás gyomorforgató facse bejegyzése. Na ezek miatt érdemes volna elmenni. Ha volna hová.

De nekem nincs hová mennem. Én sajnos "csak" egy nyomorult magyar vagyok.

Frizuravarjú 2013.04.05. 09:41:29

@Anna Major: Egyről beszélünk, hiszen a kommunizmus is erővel és erőszakkal tartotta sakkban a polgárokat.
Nem is értem sokszor a fortyogásotokat. Talán túlságosan elverték a szüleidet a zsidó keretlegények pétergábor és rákosi parancsára?

BRAAJEN 2013.04.05. 23:00:34

@allen99:
nyomorult, jó szó! jellemzi a szélsőséges kicsinyes indulatokat. dögöljön meg a szomszéd lova is, magyar mentalítás...mikor valaki maga is gyűlölködő, az nem látja a többiek gyűlöletét!

Ellensúly 2015.01.24. 22:22:31

A fent említett gyűlölködésben, a szélsőséges eszmék ébredésében élen jár Bornai Tibor, aki a szlovák és román nácik legnagyobb örömére sérelmezte, hogy a kisebbségben (sok esetben elnyomásban) élő magyarok az anyanyelvükön nézhetik az időjárást.

arsenal71 2017.11.25. 10:38:21

Életem legjobb döntése volt, Írországba költözni és élni. Van, akinek tapasztalat kell, hogy rájöjjön milyen jó helyre született.
süti beállítások módosítása