Az internet különböző felületein föl-föl bukkan a kérdés, vajon a miniszterelnök cigány származású-e. Van, aki ezt fegyverként szegezi előre a vitában. Már a gondolatot is utálom, hogy valakit pusztán a születése alapján ítéljünk meg. Csúnya dolog. Nekem tehát mindegy, cigány a miniszterelnök, vagy sem. Ezen az alapon sosem mondanék ítéletet róla.
Más jutott az eszembe. Az, hogy mekkora lehetőség van itt a miniszterelnök kezében! Ha már ez a pletyka elindult, akár valóban cigány származású, akár nem, kiállhatna, és azt mondhatná: "igen, cigány vagyok. Legyetek rá büszkék, hogy én vagyok az első cigány miniszterelnök Magyarországon! Amerika is büszke lehet Obamára, hát mi sem vagyunk másként. Azt jelenti ez, hogy aki tanul, aki szorgalmas, aki tehetséges, az előtt nyitva a pálya, egészen a csúcsig, akkor is, ha cigány. És az, hogy cigány vagyok, biztosíték arra, hogy a rasszizmusnak semmilyen formáját nem fogom eltűrni. Aki pedig cigányozni mer, annak személyesen velem gyűlik meg a baja!"Olyan gólhelyzet ez, amit már-már bűn nem belőni. Szóval ezt mondhatná.

De nem mondja.

Szerző: Bornai Tibor  2012.08.28. 10:05 Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bornaitibor.blog.hu/api/trackback/id/tr504736766

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása