Nem hiszem el. Bocs, de nem tudom elhinni, hogy a szocializmus jó volt. Nem hiszem, hogy bárkinek is tetszett volna, amikor minden rádióból és tévéből ugyanaz az egyetlen vélemény harsogott. Nem hiszem, hogy jó volt, amikor vigyázni kellett a szánkra, és nem volt mindegy, ki előtt mit beszélünk, mert ha nem azt gondoltuk, amit a párt, veszélybe kerülhetett az állásunk, a gyerekünk egyetemi felvételije, a nyugati országba tervezett kirándulásunk, vagy akár csak a fizetésemelésünk. Nem hiszem, hogy jó volt, amikor egy központi akarat szerint dőlt el, mi a "jó" művészet. Nem hiszem, hogy a többségnek tetszett, amikor a párt tagjai mindenféle előnyben részesültek. Nem volt jó, hogy az Ügyészséget, a Bíróságot és mindent pártemberek irányítottak. Nem volt jó, hogy az iskolában csak a párt által megfelelőnek talált tananyagot lehetett oktatni. 
Ha mindez tetszett volna nekünk, vajon örültünk volna-e a rendszerváltásnak? Én örültem neki, és úgy emlékszem, velem együtt mindenki lelkesedett érte. Nem hiszem, hogy csupán egy ravasz kis csoport hajtotta végre, a hátunk mögött, akaratunkon kívül.Vagy tévednék? Lehet, hogy minden, itt felsorolt dolog csak nekem nem tetszett?
Mert akkor bocs.

Szerző: Bornai Tibor  2012.07.07. 20:02 29 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bornaitibor.blog.hu/api/trackback/id/tr234635058

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Botond99 2012.07.07. 20:44:17

Ami most folyik, az visszamenet a demokráciából a diktatúrába. A szabadságot, amit kivívtunk, most egy másik zsarnok veszi el.
Az eredmény ugyanaz, csak Kádár helyett Orbán a neve.
Most ismét ott tartunk, mint 1980-ban. De az irány nem 1990, hanem 1970.

a_tom 2012.07.07. 22:35:55

Először is nem volt szocializmus, csak építettük :)
Másodszor főleg a független értelmiségieknek volt rossz. A nagy többség, munkások, parasztok amúgysem politizáltak, nem utaztak külföldre, a gyerekeik se mentek egyetemre, és a kultúrát, művészeteket se habzsolták nagy kanállal. Viszont nemcsak éhbért kaptak a tőkéstől, hanem úgy érezhették saját magukért dolgoznak, hisz sokat kaptak vissza az államtól, kiszámítható, biztos megélhetést, mindenkinek elérhető, megfizethető vagy ingyenes egészségügyi-, nyugdíj ellátást, oktatást, belföldi nyaralást, táborokat, szakköröket, múzeumokat, kultúrát, jogegyenlőséget, tömegsportot, közbiztonságot, stb, AMI ELŐTTE NEM VOLT a szép feudalista/kapitalista világban. És ami megint egyre kevésbe van ebben az újban.
(Nem az egész szocializmus volt hitelből, a lerombolt nyugati országok is hitelből épültek, és adósságunk most is van.)
A többi ugyanaz most is, a pártok irányítják a hatalmi ágakat, rátelepedtek a rendőrségre, bíróságra, ügyészségre, saját maguknak írják a törvényeket, a média a zsebükben van(najó, az egész internet még nem). Főleg a mostani kormány hajlamos mindenben politikai döntést hozni, szakmai, civil szervezetekkel tárgyalás helyett. Most is előfordul hogy a nézeteid miatt hátrányok érnek, kirúgnak például ha nem a "megfelelő" pártra szavazol, ha kiderül hogy kommunista vagy, náci vagy, rasszista vagy, jogvédő, meleg, nő aki szülni akar, stb...
Akár jó is lehetett volna a régi rendszer ha nincs a hatalom nyomása mindenen, a hozzá nem értés a gazdaságban, meg az uram-bátyám protekció/korrupció. Bár mintha ez illene a mostanira is...
Annyi különbséget látok a kettő között hogy a régi rendszerben kevesebb volt az egyéni, szellemi szabadság, de nagyobb volt az esélyegyenlőség, most meg fordítva.

Szinte mindenkit zavar a hatalom nyomása, az igazságtalanság, de van akit jobban érint, van akit kevésbe. Akinek az alapvető szükségletei sincsenek kielégítve, azt nem a kultúra meg a szabadság eszméje foglalkoztatja.

A változást mindenki akarta, mindenki csinálta, a ravasz kis csoport csak a vagyont és a hatalmat nyúlta le közben.

Azt mondom bár mindenki a nyertese lett volna a változásnak, és most nem kéne nosztalgiával visszagondolni senkinek...

lionking 2012.07.08. 08:33:15

Az írás jó, de nekem befejezetlen.
Hiányzik, hogy a végén bátran oda tegye még, hogy és most pont ebben a szellemben kezdünk újra élni. Értem én, hogy ismert előadóként korlátozott a szókimondás, a bátorság (cskúgy mint anno )
de majd a kommentelők megteszik.
Noha igaz, én is sokkal több szépre emlékszem abból az "átkos" rendszerből.
Mert akkor minden évben nyaraltunk, nem nem egy pár napos hétvégét, hanem pont 2 azaz két teljes hetet, teljes ellátással, megfizethető áron, és nyugalomban.
Nem volt ott a mobil, ami bármikor csöröghet, hogy gond van a melóban vagy máshol, az életünkben. Bár arról sem csörgött, hogy megszületett az unokánk, vagy bárkinek bárkije ami nekünk fontos. De van az a mondás, hogy a rossz hír ráér, a jó meg bármikor jó ha jön :)
Tehát ahogy írva is vagyon, a nép egyszerű többségében lévő gyermekei abból a sok magasztos eszméből vajmi keveset éreztek vagy tettek magukévá, hogy zavaró körülményként éljék meg a szocialista rendszert.
Nekem is a szép emlékek vannak meg, és ami igazán akkor meg volt, az a biztonság ami a munkához, a létünkhöz az élethez tartozott. Nem volt az se gond ha a gyerek egyedül volt az utcán nyáron, mert szünet volt az iskolában, de viszont voltak nyári táborok, ingyen! na jó az ebédet azt ki kellett fizetni, jut eszembe manapság az unokám ebédje havi szinten az óvodában a minimálbér 20%-ához közelítő összeg.
És igen volt akkortájt szakkör, különóra, foci a sportpályán vagy a tornateremben, ami most úgy van hogy most is van ott program, a jól fizető népeknek akik a gyerekek helyett és helyén fociznak, tornáznak, fitnesz edzenek, vagy bármi csak fizessenek a használatért.
Mielőtt még valaki azt mondaná hogy.. nem nem sírom vissza a régi rendszert, csak éppen ezzel a mostanival sem tudok mit kezdeni. A szép magasztos eszmékkel amit rám erőltetnek, azokkal az ünnepekkel amiket szintén, lásd október 23-a. 30 évig azt hallottam, hogy az egy csúnya rossz dolog volt, aztán 90-től hirtelen nekem ugyanazt most már ünnepelnem kell... hm.
Valahogy nem jár át az ünnepi pátosz hangulata.
De ugyanez -sajnos- az összes ünnepre vonatkozik, legalábbis nálam de az ismerősi köreimben is, sokaknak a pünkösd (mint szép új munkaszüneti nap) csak egy olyan nap amikor nem kell dolgozni menni de jó hosszú lesz a hétvége.
Március 15? az iskolákban megünnepeltük, de még csak szünet sem volt a "nagyoknak"
Most? Az unokámra az iskola ajtóban adjuk fel a kokárdát, és ha kijön akkor levesszük egyből. Valakik (szerintem mindenki tudja kikre gondolok) szétverték és tönkre tették a szellemiségét. És én nem szeretném, ha bárki véletlenül azt hinné a kokárda miatt hogy én ezzel a szellemiséggel egyet értek bármiben.
Kb itt tartunk most.
Úszunk az árral ( na ez szó szerint igaz lásd benzin ár meg közműdíjak parkolás dugódij? és társai)
Megpróbálunk fenn maradni, de hogy ennek még tapsoljak is? Na az kizárt.
Sajnos be kell látni hogy rendszerváltás volt változás NEM !

vargaden 2012.07.08. 13:06:27

Igen, ilyen szövegeket sokat hallottunk a rendszerváltás előtt, hogy milyen rossz volt, amíg a szovjetek fel nem szabadítottak bennünket, és most már milyen jó nekünk, hogy már itt vannak. Akkor is volt, aki nem érte be azzal, hogy nem szidja ott, és akkor a rendszert, ahol az nem volt okos dolog, hanem teljesen önként és túlozva helyeselt. Bornai Tibor írása is valami ilyesmi, készpénznek veszi a politikai propagandát. Nem szabad elfelejteni persze, hogy ma valószínűleg a lakosság 40-50 százaléka jobban él, mint 1990 előtt, de persze ezek túlnyomó többsége még jobban élhetne, ha kicsit kevésbé rosszak a vezetőink. Nagyon nehéz összehasonlítani az 1990-es életszínvonalat a mostanival (azért fogalmazok én is ennyire általánosan) Azt gondolom azonban, hogy szégyen, hogy az ország boldogabbik felének 22 év alatt csak ennyit nőtt az életszínvonala. Ha valamit, akkor ezt össze sem lehet hasonlítani a Kádár alatti gyarapodással, ami persze ráadásul nemcsak az ország felére terjedt ki.

Ma sokkal kisebb a szabadság, mint a nyolcvanas években, hiszen az elitet kivéve mindenki sokkal kiszolgáltatottabb a hatalomnak, mint akkor. Ami ennek a gazdasági részét illeti, az csak egy dolog. Sajnos egyre aggasztóbb a helyzet más téren is. A vallás egyre inkább azt a szerepet kezdi betölteni, amit a nyolcvanas évek előtt a létező szocializmus hamis ideológiája. A kötelező hittan/erkölcstan oktatás, aminek bevezetésére egyre nagyobb az esély, lényegesen visszataszítóbb, mint volt hajdan a "világnézetünk alapjai" nevű tantárgy.

Meglehet, egy gyors kormányváltás 2014-ben megszabadít majd bennünket az ideológiai alapon álló diktatúra veszélyétől, ám ez nem segít azon, hogy 1980-1990 között a cselédnép adott esetben több-kevesebb sikerrel hivatkozhatott morális érvekre az önkénnyel szemben, most viszont, a mai világban, nem.

Bornai Tibor 2012.07.08. 16:37:24

@vargaden: Kedves Vargaden, már nem téged hibáztatlak - mert annyi hasonló véleménnyel találkozam - hanem magamat. Hidd el, az írás NEM a szocializmusról szól.

P41 2012.07.09. 19:49:44

Édes fiam, Tibor!
Az a sajnálatos helyzet, hogy majdnem minden negatívum, amit a "szocializmushoz" felsoroltál, az most a fidesz-rendszerben mind-mind érvényes. Mert ha sokat pofázol, kirugnak az állásodból. Ráadásul most nem is olyan könnyű új munkát találni, sőt! Utazni? Aztán miből? 2-3 éve még jártuk Európát ( átlag János vagyok ), ma már csak 4-5 napos belföldi kiruccanásra van fedezet.
Párt-irányítás alatt van most is bíróság, ügyészség és rendőrség...Iskolákban mindenütt már fidesz pártkatonák uralkodnak. sőt, a nemzeti tanterv is fidesz-nácikkal lesz tele, Nyírőés Wass Albert már ott van, míg nem fidesz-konform Faludit kirugták onnan.
Kerényi Imre rendezőkém, úgyis, mint fidesz kultúr-Aczél elvtárs igyekszik mondani képzőművészetben a tutit, de az biztos, hogy csak jobboldalit tánogatnak. Akiről tudják, hogy másfelé hajlik, annak esélye sincs a megrendelésre, de mondj egy példát, ha tudsz.
Visszatérve a sajtószabadságra és hogy egyre inkább az hangzik majd el, ami a fidesznek tetszik, álljon itt a klubrádió elleni tragikomikus és szemtelen hadjárat.
Na, akkor nem volt jobb biztonságban és kiszámítható relatív szabadságban élni?

P41 2012.07.09. 19:55:38

Hallgass a szüleidre, te ne alkoss véleményt olyanról, amiben nem éltél és igy nem lehet viszonyítási alapod.

vargaden 2012.07.09. 20:20:44

Kedves Bornai Tibor! Írásod abban értelemben szól a szocializmusról, hogy ugyanazzal a meggondolatlan könnyelműséggel szidja a szocializmust, ahogyan annakidején a szocializmus védelmezői szidták a "szabad világot". Ez akkor lenne kellemetlen, ha valami egzisztenciális előny reményében tennéd, amint teszi azt sok politikus. Én nem gondolnám, hogy nem vagy őszinte, amikor azt hiszed, hogy a világ egyrészt fekete, másrészt fehér. Miután annak idején magam is sokat elhittem abból a hamis ideológiából, amit a szocializmus idején hirdettek, nem marasztalhatom el azt, akit mint téged is, ma tévesztenek meg hamis közhelyek.

A szocializmus tényleg nagyon rossz társadalmi rendszer volt. De amit írtál, az a szocializmus kritikájának a karikatúrája. A világ lényegesen bonyolultabb annál, mint ahogyan te azt ebben az esetben látod. "...minden rádióból és tévéből ugyanaz az egyetlen vélemény harsogott." Hát nem. Egész mást mondott például a Kossuth rádió reggel, és egészen mást éjjel. Egészen máshogyan írt a Népszabadság, és egészen mást a Magyarország. Más volt az esti TV Híradó, és más volt a "Tudósklub". Ugyanakkor ma is gyakori, hogy a médiák "együtt csaholnak a falkával". És nem csak Magyarországon. Valaki egyszer, talán tavaly, összehordott néhány jól hangzó butaságot az Indexen, és ezt a kifejezetten rossz, a válságot és a válság tanulságait leegyszerűsítő írást az egész világon, sok ezer helyen átvették. Hiába garantálják a törvények a vélemény szabadságát, nem tudunk élni ezzel a szabadsággal. Nem azzal vitatkozom, hogy jobb-e a demokrácia, csak ezt a te "ég és föld" megközelítésedet tartom nevetségesnek.

Szerintem ne utasítsd el mások véleményét, hanem gondolkozz el rajtuk. A hozzászólásokban itt is sok érdekes és értékes gondolat van. Ne intézd el egy kézmozdulattal azokat, akik írásodra reagáltak, hiszen ők tudnak neked segíteni abban, hogy ezt a dolgot te is reálisabban lásd.

vargaden 2012.07.09. 20:33:22

@P41: Egyetértünk. Ha ehhez még hozzávesszük, hogy Aczél elvtárs mégiscsak egy kultúrált ember volt, akinek a szemében számított az érték, míg Kerényi talán mégsem nevezhető a szellem emberének.

Bornai Tibor 2012.07.10. 10:38:46

@vargaden: Majd, ha lehiggadtál, és átgondolod, miről írtam, talán megbocsájtod nekem, hogy nem akarok vitatkozni veled. Addig pedig csak harcolj ellenem, javíts ki, nevelj, oktass, szórakoztass.

vargaden 2012.07.10. 20:13:59

@Bornai Tibor: Szerintem csak neked lenne jó, ha nem hinnél ennyire magadban, meg megtanulnál vitatkozni. Ha ellentmondanak neked, az még nem harc. Amit írtál azt nyilván magad sem érted, csak hiszel benne, mert sokszor hallottad. Ennek ellenére, ha válaszolsz, elolvasom, de ha az is csak újabb, üres nagyképűsködés lesz, akkor nem szórakoztatlak többet. Varga Dénes vagyok egyébként, senkit sem szeretek álnéven sértegetni.

fidesz = házmesterek pártja 2012.07.14. 06:41:05

Na ekkora ökörséget, épp tőled... azért nem vártam volna.
Bayer zsóttinak jól áll, mert róla régóta közismert, hogy mekkora barom.
Mondd! Te mikor néztél szét utoljára ebben az országban a gengszterváltás óta?
Komolyan azt hiszed, hogy azért, mert vannak kereskedelmi tévék és nem kell útlevél a Bécsbe utazáshoz, mert minden fasza lett???
Kérdezz meg erről néhány, hajléktalant, hosszú évek óta éhező munkanélkülit és társaikat!
Mert kb. ennyi változott. Van helyette visszamenőleges törvénykezés, államilag törvényesített rabszolgatartás, állam által kirabolt magánemberek és még sorolhatnám...

fidesz = házmesterek pártja 2012.07.14. 06:42:33

@P41: mondok példát: Marslakók, Alföldi! :DDD

fidesz = házmesterek pártja 2012.07.14. 06:43:32

@Bornai Tibor: na most dobom ki az összes kft-s lemezem... Tiborom, te vagy részeg vagy, vagy épp olyan segghülye, mint az összes fidesz-birka, akik ránk szabadították ezt a söpredéket.

fidesz = házmesterek pártja 2012.07.14. 06:46:01

@vargaden: nem, maga a rendszer nem volt rossz. Ami ténylegesen rossznak volt mondható, hogy a ruszkik folyamatosan szívták az ország vérét (igen sok pénz odament, állítólag), meg a túlzott zártság.
De tudod én ezzel úgy vagyok, hogy leszarom a plazmatévét, ha cserébe életem végéig megvan a munkám, lakásom, relative jó egészségügyi ellátásom.
Mindez hová lett azóta?

fidesz = házmesterek pártja 2012.07.14. 06:51:10

Apropo szólásszabadság: sokan hozzák példának, hogy nyugodtan pofázhatunk a neten, miért sírunk, hogy korlátozzák a szólásszabadságot? Arra egyik ilyen kretén sem gondol, hogy pusztán arról van szó, hogy dicső pártunk és kormányunk nem rendelkezik a megfelelő technikai eszközökkel (a'la facebook), hogy automatizáltan megkeressék a gyanúsnak tűnő alakokat. Sajnos nincs messze ez az idő sem és akkor max. annyi tarthatja vissza ezeket a lassan nyilasba forduló rákosistákat egy észak-koreai stílusú cenzúrától, hogy tartanak az EU és az USA esetleges ellenlépéseitől... Ha már annyira elborul az agyuk, hogy ezzel sem foglalkoznak, akkor a koreaiaknak lényegesen jobb életük lesz, mint nekünk.

fezsester 2012.07.16. 21:50:09

Kedves kommentelők! Próbáljatok meg olvasni a sorok között. Ahogyan a szerző is írta: "...az írás NEM a szocializmusról szól."

bornaitibor 2012.07.17. 20:34:16

Kedves fezsester, köszönöm. Visszaadtad a hitemet az emberekben.
És most, kedves A fidesz stb. Figyelj, mert a kedvedért, és szegény vargaden kedvéért elmondom a titkot. Felsoroltam MINDENT, ami a mai helyzetet jellemzi, aztán azt mondtam, nem hiszem, hogy ez tetszik az embereknek. Ha a KFT dalszövegekből is csak ennyit értettetek, kérlek, válasszatok más kedvencet. Én sajnálom a legjobban.

fidesz = házmesterek pártja 2012.07.17. 22:54:55

@bornaitibor: őszinte leszek: zenék kapcsán alig néhány együttes volt, akiknek a szövegére odafigyeltem. A zenét általában a zene kedvéért hallgattam. (ami eszembe jut: Omega néhány felvétele, pár Styx nóta, Pink Floyd, meg egy-két Beatles, meg az általam csak pár éve felfedezett Sziámi... - utóbbitól különösen ajánlott a "Ha.." című :-) )
Sohasem érdekelt, hogy van-e valami iszonyat mély, művészi/politikai mondanivalója az előadónak...
Szóval bocs, de még ennyit sem fogtam fel a KFT szövegeiből, mert csak a ritmusa érdekelt a szövegnek, hogy az egyáltalán magyarul van-e...

Ami a posztot illeti: az első mondatoddal agyonvágod az egészet. Ha az a mondat nincs ott, eszembe sem jutott volna ilyen drasztikusan fogalmazni.
Szerintem sok dolog jó volt abban a gengszterváltás előtti rendszerben, ráadásul ami most van, az sokkal inkább a Rákosi időkre emlékeztet, nem a "cucilizmusra".

És nem elhanyagolható apróság, hogy amin én kiakadtam, az nem is elsősorban a poszt szövege volt, hanem valamelyik hozzászólásra írt válaszod.
Közben megkerestem, konkrétan ez: bornaitibor.blog.hu/2012/07/07/nem_tudom_elhinni_521/fullcommentlist/1#c17166688
Nagyon nem szeretem ezt a lekezelő, kioktató stílust, akkor sem, ha nem nekem szól...

fidesz = házmesterek pártja 2012.07.17. 23:01:22

@fezsester: kár, hogy ezt cáfolja a poszt első mondata... ;-)
Hogy nem csak arról, az más téma.
De a jelenlegi körülmények közt én nem merném leírni, hogy "nem tudom elhinni, hogy a szocializmus jó volt". Mert ami utána következett, az szerintem milliószor rosszabb, mint a kádári rendszer alatti kötöttségek. Akkor nem mehettél nyugatra, mert nem engedtek. Most nem mehetsz, mert nem telik rá. Hurrá. És ez nem most kezdődött, hanem valamikor a gengszterváltás idején. Már antall elvtársék alatt is érzékelhető volt, azóta meg...

vargaden 2012.07.18. 06:41:43

@A fidesz a betegek kiirtására készül: Igen ez lényeges. és ez nem ér el Bornaihoz: Orbán ugyan szemlátomást szeretné a demokráciát korlátozni, hogy akkora hatalma legyen, mint Kádárnak, (vagy inkább Brezsnyevnek) viszont képtelen Kádárhoz hasonló vezetési színvonalat produkálni. Orbánnak éppen ezért lett kétharmada: az MSZP-SZDSZ-MDF-Bokros, és mindenki, aki a mai demokratikus ellenzéket támogatja, ugyanúgy, ahogyan most Orbán, szintén nem tudta, és ha 2014 után választást nyer, akkor sem fogja tudni az országot irányítani. (Nem szégyen ez, én sem tudnám. Viszont én nem is akarok ilyen látszatot kelteni.) Orbán nemcsak az egy kulcsos adó ötletét köszönheti Kuncze Gábornak, és a hozzá hasonló politikusoknak, hanem a kétharmadát is.

Állítólag a napkirálynak sem volt plazma tv-je.

bornaitibor 2012.07.18. 09:33:16

Két ennyire buta embert még nem láttam életemben.

fidesz = házmesterek pártja 2012.07.18. 14:20:31

@bornaitibor: dehogynem tibikém! Nézz tükörbe, ott láthatsz egy butábbat.
Hát igen, ilyenkor szokott kijönni, hogy mert valaki népszerű előadó, még nem biztos, hogy emberileg/agyilag is a topon van.

Pataky attilát is csak addig lehetett szeretni, míg be nem mutatkozott. :D

fidesz = házmesterek pártja 2012.07.18. 14:31:26

@bornaitibor: félreértéseket elkerülendő: azért tartalak rettenetesen ostobának ezek után, mert meg sem próbálod értelmezni amit ketten leírtunk és épp úgy reagálsz, mint az agymosott fidesznyikek: ellentmond? Akkor személyeskedünk egy kicsit!

fidesz = házmesterek pártja 2012.07.18. 14:35:15

Ezt most találtam: www.nepszava.hu/articles/article.php?id=570181#null

Hogy a kedves bloggazda is megértse: a "szocializmus"-ban pusztán azért, mert valaki pártonkívüli, még nem rakták ki a tanári állásából. Lehet, hogy nem csináltak belőle iskolaigazgatót, de nem rúgták ki a pártonkívülisége miatt. Pláne nem aláztak meg tanárokat ilyenekkel, hogy felajánlanak nekik takarítói állást...

bornaitibor 2012.07.18. 14:46:17

@A fidesz a betegek kiirtására készül: Sajnálom, ha megbántottalak. Ne haragudj a keresetlen őszinteségemért.Buta vagy, mint a tök. Ne bizonygasd tovább.

Vakmacska 2012.08.05. 19:43:50

Én ezt most találtam meg, sajnálatosnak tűnik, hogy a hozzászólók egyike sem olvasta sem Bornai Tibor regényét, sem például Haraszti Miklós cucilizmusban készült, keményen betiltott-beperelt könyvét, a Darabbért. Vagy pár visszaemlékezést ami pl. a Sanzonbizottság és hasonlók áldásos működéséről szólt - a hozzászólók nagy része nyilván akkoriban még maximum oviba járt, ami nem szégyen, csak ha már az oskolában nem tanítják, előbb meg kéne kérdezni a szülőket és elolvasni az esetleg a szülőktől eltérő társadalmi helyzetű, akkor élt emberek visszaemlékezéseit. Mert különben nem azért nincs miről beszélni, mert tökhülyék vagyunk, hanem mert hiányzik a tényanyag, az ugyanis hogy "én úgy gondolom, ez volt 30 éve" hát izé, az kevés.

buxa44 2012.10.07. 19:24:22

@bornaitibor: Tibor!Ilyenkor nem megy el a kedved az egésztől?
süti beállítások módosítása