A reggel éppen olyan festői volt, mint ezen a szeszélyes nyáron akármelyik. Miközben kutyámmal sétáltunk, a Nap minden igyekezetével azon volt, hogy kisüssön. Nem volt könnyű dolga. Ha sugarai mégis utat találtak két felhő között, a hajnali párák azonnal szorgalmasan oszladozni kezdtek a rét felett. A nagy csendben csak a jázminok tapsikolása hallatszott.
Hazaérve emelkedett lélekkel fogtam a reggeli elkészítéséhez. Kávé. Lássuk csak. A dobozból elfogyott, hoztam hát egy új csomagot a spájzból. Kutyám szépen üldögélve várta, hogy enni kapjon, bár látta, az a színes dolog ott a kezemben még nem az övé lesz. Mindketten vidámak, sőt, ki merem mondani, boldogok voltunk. Ekkor kinyitottam a vákuumos csomagolást. A kávé tetején, celofánba burkolt kis üzenetet találtam. „ Sajnáljuk. Ön nem nyert.” Mi van? Hát játszottam? Mit? Olyan játék nincs, ami úgy kezdődik: ön nem nyert! Egy csapásra a vesztesek közé soroltattam? A francba! Mikor minden azt harsogja körülöttünk, hogy nyerj minden nap! Zoknit, utazást, matricát, mindegy, csak nyerj! És ezek még sajnálnak is engem. Becsomagoltak a rohadt kávéjukba egy szimpla adag sajnálatot is!
Fölösleges volt. Igaz, hogy nem nyertem se két jegyet, se előfizetést, de ez a mai reggel, ez a napsütés, a felhők és párák, mindez az enyém volt. Még kutyámnak is jutott belőle bőven, hiszen nagy ajándék a szép, korareggeli séta. Úgy döntöttem, mégiscsak nyertem. Megbuksiztam egy kutyafejet, és teavizet tettem a tűzhelyre.

Szerző: Bornai Tibor  2012.07.27. 10:41 1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bornaitibor.blog.hu/api/trackback/id/tr964681412

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a_tom 2012.07.28. 22:35:42

Nem volt (nekik) felesleges a kávé mellé csomagulniuk a sajnálatot, hiszen azért is fizettél. Most még reklámozod is ingyen a kávéfogyasztást.

Te viszont nemcsak hogy nem nyertél, hanem konkrétan, egyértelműen veszítettél.

Sőt, akinek mondjuk tiltott a szerencsejáték, vallásilag, vagy függő volt, azt önkéntelenül viszik a bűnbe.

Elítélem, sőt tiltanám az ilyen jellegű árukapcsolást.
Én teát iszom :)
süti beállítások módosítása