Hosszan jött utánam. Végig, Tahitótfalutól Szentendréig egyfolytában telefonált. Kézből. Időnként megpróbált előzni. Én 54-gyel mentem, tehát legalább hetvenre kellett volna gyorsítania. Nem jött össze neki, mindig érkezett valaki szemből. Ott kezdte el az új számot beütni a mobiljába, folyton lefelé nézve, ahol az a szörnyű ír gázolós baleset történt, Leányfalu buszmegállójánál. Aztán telefonált tovább. Szentendre határában végre meg tudott előzni. Index nélkül csapott át a másik sávba, majd előttem vissza. A kocsi hátulján Nagy-Magyarország matrica.
Azt gondoltam, minek neked Nagy-Magyarország, amikor még ennek a kicsinek sem tudod betartani a szabályait?

Szerző: Bornai Tibor  2013.02.27. 15:30 23 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://bornaitibor.blog.hu/api/trackback/id/tr655108381

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mi marad? 2013.02.27. 17:13:56

Mi marad? Ezt kérdeztem magamtól. Mi marad, ha elfelejtjük a tönkretett családot, a halomnyi pénze és magas kapcsolatai mögé bújó ír urat, a sztárügyvédeit, akik minden lehetséges eszközzel hátráltatták az igazságszolgáltatást, majd a tárgyaláson köve...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Noked-Lee 2013.02.27. 16:48:44

mi köze van a kettőnek egymáshoz? ritka értelmetlen poszt.

potyus 2013.02.27. 16:51:30

Noked-Lee, de sajnállak, nem érted a finomságokat. Te is értelmetlen vagy.

Sikipaci 2013.02.27. 16:57:29

Pedig pont az értelem hiánya köti össze a két dolgot!

Bornai Tibor 2013.02.27. 17:26:26

Nokedlinek elmagyarázom: Ott függ össze, hogy aki külön felhívja magára a figyelmet a hazaszeretet, a magyarság okán, annak példát kell mutatnia. Másként könnyen levonható lenne a következtetés: ezek így viselkednek. Jelkép alatt élni felelősség.

ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2013.02.27. 17:30:03

Fél-OFF

Az emberek (a Zemberek) körülbelül t*jnak rá, hogy mi történt ott:

route66.blog.hu/2008/03/22/mi_marad

Zb74 2013.02.27. 19:05:03

@Bornai Tibor: Én speciel értettem, de attól még erőltetettnek találom. Az autóban telefonálás és az index nélküli kanyarodás/előzés sajnálatos módon roppant elterjedt szabálytalanság, pártkötődésre és ideológiára való tekintet nélkül. Ha a te történetedben szereplő illetőnek, mondjuk, szadeszos vagy millás matrica van az autóján, akkor is megírod vajon a sztorit, azt sugalmazva, hogy ezek a liberálisok azért irtóznak a rendpártiságtól, mert még a közlekedési szabályokat sem képesek betartani? Nem hiszem. Pedig ennek alapján is "levonható lenne a következtetés: ezek így viselkednek".

Még egyértelműbben fogalmazva: nincs olyan eszme - lett légyen bár nemes avagy ordas -, amelynek a követői egytől-egyig tökéletes, 100%-ban szabálykövető mintapolgárok volnának. Egyetlen eszmét, ideológiát, világnézetet sem az tesz kikezdhetővé, ha egyik-másik követőjét kisebb szabálysértésen érik.

Ezzel szemben azok a képek, amelyeken a történelmi (nem "Nagy-")Magyarország térképét ábrázoló matrica fejjel lefelé látható az autóra ragasztva - nemrég láttam ilyet! -, már sokkal relevánsabbak, mert arról regélnek, hogy a nemzeti történelmet elvileg fontosnak tartó atyafiak egyike-másika valójában az alapdolgokkal sincsen tisztában. Amit viszont te írsz, az erőltetett, izzadtságszagú, hogy ne mondjam: pitiáner propagandaduma, ami könnyen visszafelé sülhet el - még ha a szándékod nemes, akkor is. Ez a Népszava, a 168 Óra, a Magyar Hírlap stb. szintje; tudsz te ennél jobbat is.

Bornai Tibor 2013.02.27. 19:41:06

@Zb74: Csodálom, hogy neked ez ennyire fáj. Te tehetsz róla, kedvesem.

PiszkosFreddy 2013.02.27. 19:53:10

@Zb74: én inkább a Te gondolatmeneted találtam erősen erőltetettnek,feleslegnek.
És most nagyon enyhén fogalmaztam.
A poszt pedig értelmes,rövid,velős.
A hétköznapi átlaghelyzetet jellemzi:a fél/negyedművelt embereknek is kell ideológia,akik morálisan a béka segge alatt vannak,de mindenki más felett valónak érzik magukat.

Pikk 2013.02.28. 07:34:53

A jelkép egyben vállalás is, tehát értékrendszert is feltételez.A felelőtlen jelképhasználatot a tapasztalt kísérőjelenségek is igazolják. Sajnálatos módon a lakosság selejtje játszadozik leginkább ezekkel a jelképekkel.

Patreides · patreides.blog.hu 2013.03.01. 13:38:45

Nekem is eszembe jutott már párszor, hogy ugyan mit is kezdenénk mi a Nagy-Magyarországgal, amikor még ezt a szerencsétlen kicsit sem tudjuk kihúzni a szarból.
Ha először megcsinálnánk itt a tejjel-mézzel folyó kánaánt, ahol élni kitüntetés és főnyeremény, a környező régiók talán önként, elsöprő népszavazással csatlakoznának be hozzánk.
De hát mi mindig fordítva ülünk a lovon, és valódi teljesítmény helyett csak álmodozunk, követelünk, és legfőképpen kompenzálunk.

bekestobbsegg 2013.03.02. 09:42:37

Ostobaság következtetést vonni a két dolog között. Pocsék cikk, csak a magyargyűlölet tüzére ad benzint. Lehet, hogy egy aggódó apuka volt, aki a haldokló gyermekét akarta megmenteni. De te legyél csak Nagy-Magyarország matrica nélkül flegmáskodó senkiházi, mert attól már leszel valaki.

bekestobbsegg 2013.03.02. 09:43:39

Másrészt, csak azért mert egy fasz történetesen magyar, az nem jelenti azt, hogy azért fasz, mert magyar. Te nem tudom mi vagy, de az egyik mércét már megütöd.

Doki J. (törölt) 2013.03.06. 10:26:04

Tibor!

Tökéletesen egyetértek nokedlinek írt válaszoddal. De nem válaszoltál
Zb74-nek!" Ha a te történetedben szereplő illetőnek, mondjuk, szadeszos vagy millás matrica van az autóján, akkor is megírod vajon a sztorit"
Csak sunnyogtál:"Csodálom, hogy neked ez ennyire fáj. Te tehetsz róla, kedvesem."

Így erkölcsi tanítómesterből szánalmas, liberális agitprop fullajtárrá alacsonyodtál le! "Te tehetsz róla, kedvesem", ha ezt vállalod!

Doki J. (törölt) 2013.03.06. 10:30:23

@Pikk:
@PiszkosFreddy:

"fél/negyedművelt embereknek is kell ideológia,akik morálisan a béka segge alatt vannak,de mindenki más felett valónak érzik magukat."
"lakosság selejtje"
Ugye itt most a buzikra, a kendermagos millásokra, a cigány matricával tündöklő DK-sokra, a vörös csillagos Che-pólós önmutogatókra (is) gondoltok?

PiszkosFreddy 2013.03.06. 13:40:50

@Doki J.: Nem.
Konkrétan az olyan "emberekre" (?) akik,mint most te is a hozzászólásaiddal,ily szellemi minimalizmusról tesznek tanúbizonyságot.
Szélesíteni kellene az érdeklődési köröd,többet olvasni,művelődni.
Persze,ha van rá igényed.
Ha nincs,és így maradsz,az sem baj,csak ne légy ilyen melldöngetően büszke magadra,mert indokolatlan,nincs okod rá.

Zb74 2013.03.08. 19:22:12

@Bornai Tibor: Arany Jánost - pontosabban a közismert, neki tulajdonított mondást -parafrazeálva: fáj a fenének ;-)

Csak arra igyekeztem felhívni a figyelmed, hogy ilyen agit-prop jellegű és színvonalú bejegyzésekkel nem fogsz senkit semmire rádöbbenteni (pedig volna kit, s volna mire). Akik 100%-ban úgy gondolkodnak, mint tenmagad, azok persze tapsikolni fognak neked, és dicsérik az "értelmes, rövid, velős" posztodat - amint ez már meg is történt -, de mindenki mást csak elidegenítesz magadtól, az általad képviselt eszme- és gondolatkörtől. Legjobb esetben egy kézlegyintéssel elintézik: "jó zenész / zeneszerző / dalszövegíró ez a Bornai, csak ne írna olyasmiről, amihez nem ért / nincs érzéke"! Kell ez neked? (Pláne a még a mostaninál is szerencsétlenebb időjárás-jelentéses bejegyzésed után!)

evaandrea 2013.03.09. 18:46:19

Sajnos az, hogy valaki mennyi felelősséget érez embertársai ill. saját maga iránt, tehát betartja a közlekedési szabályokat is, mert senkit nem akar veszélybe sodorni, egyáltalán nem világnézetfüggő. Ez inkább az etikai fejlettségi szinttel áll fordított arányban... És persze lehet, hogy a nagymagyarországotáhítók etikailag nincsenek a toppon...?!

Balt 2013.03.25. 13:59:37

@Zb74: "matrica fejjel lefelé látható az autóra ragasztva - nemrég láttam ilyet! -, már sokkal relevánsabbak, mert arról regélnek, hogy a nemzeti történelmet elvileg fontosnak tartó atyafiak egyike-másika valójában az alapdolgokkal sincsen tisztában."

Nem láttam még ilyet, de kötve hiszem, hogy ez nem szándékos.

A többivel nagyjából egyetértek.

puncipöcögtető 2013.04.02. 10:18:40

az, hogy ki mennyire nagy köcsög, nem a pártállás határozza meg

puncipöcögtető 2013.04.02. 10:19:26

a poszt tolónak meg: magyar seggbe magyar lófaszt!

Fikkentáger 2013.04.05. 18:51:34

@bekestobbsegg: És a szegény apuka gyereke a gyurcsány miatt haldoklott, ezt kifelejtetted.

ledo76 2013.04.07. 23:16:39

Az időjárás-jelentéses poszton én is kiakadtam, de itt (szándékosan?) félreértik a szerzőt. Nem arról van szó, hogy aki Nagy-Magyarország, vagy akár milyen matricát kitesz az attól jó vagy rossz ember, hanem hogy konkrétan a hazaszeretet, többek közt, a törvények betartásával kezdődik, utána lehet bármi mást pl szimbólumokat kitenni. Mert egyébként hiteltelen, főleg ha mellé még csapódik a megmondom ki a jó magyar habitus is.

Grün Péter 2013.08.18. 22:39:21

@ledo76: De hát betartott minden törvényt. Egy közúti közlekedésre alkalmatlan nyugdíjast lakott területen kívül 70-nel megelőzni nem törvényellenes. A matrica kiragasztása sem.

Tibor, te pedig az utat figyeld a sofőrök arca helyett, mert még a végén balesetet okozol.
süti beállítások módosítása