A Szentendrei úton figyeltem meg, de attól tartok, bárhol ugyanezt látnám. Furcsa betegségféle tapasztalható az autóvezetők körében. Amikor a lámpa zöldre vált, az ott várakozók teli talppal tipornak a gázpedálra. Az éppen akkor odaérkezők még annál is gyorsabban süvítenek előre, magyaros virtussal semmibe véve a növekvő benzinárakat. Nyomjuk, hadd fájjon, szakadjon, semmi sem számít.
Nem is ezen csodálkozom. Sokkal inkább azon, hogy jól látszik, a következő lámpa pirosat mutat. Valószínűleg úgy lett beállítva, hogy hatvannal-hetvennel odaérve éppen zöldre váltson. Kár volt ezzel bíbelődnie a forgalomszervezőknek. Mi padlógázzal repesztünk a piros felé. Mintha nem látnánk két méternél előrébb. Mintha nem tudnánk, ott majd meg kell állni, mert ott a vége a virtusnak.
Attól félek, ezt a viselkedést nem az autósok találták ki, csak rájuk ragadt, mint a kor jellegzetes tulajdonsága, ez a mai magyarság indulatainak megnyilvánulása. Attól félek, ugyanezt tesszük a politikában, a gazdaságban, a saját életünk irányításában, szóval minden szinten. Hogy csak rohanunk, őrjöngve, semmivel nem törődve a piros lámpa felé. Mintha azt gondolnánk, legalább addig, legalább a lámpáig legyen jó. Legalább addig érezzük magunkat győztesnek. Mintha nem számítanánk rá, hogy a piros lámpa után folytatódik az út. Folytatódik az élet.
És tényleg. Folytatódik?

Szerző: Bornai Tibor  2012.08.17. 21:24 79 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bornaitibor.blog.hu/api/trackback/id/tr644718042

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

monddazigazatmar 2012.08.17. 22:39:26

Ezt kár volt leirni, nagy szar blogbejegyzés.
Nagy művészféle lehetsz...

dukeekud 2012.08.17. 23:02:40

Emelni kene a szabalysertesi birsagokat, mert amig ilyen nevetsegesen alacsonyak, addig nem foglyak betartani a szabalyokat. (ertem hogy nem elsosorban a kozledesrol szolt, de azert megbaszhatnak a sok agressziv idiotat)

samugy63 (törölt) 2012.08.17. 23:15:39

Bár a blogbejegyzés a szerzőhöz illően stílusos és frappáns (sőt erősen van igazságtartalma is), azért a dolog ennél kicsit bonyolultabb.
Egy katasztrofálisan rossz rendszer (jelesül a közlekedésszervezés) találkozik a türelmetlen és egész életét tekintve megborult honpolgárral. De még csak nem is ér véget a dolog ezen ponton, mert ezt tovább színezi, hogy miközben a "teligáz/telifék" népség nem bír az adrenalinnal, azonközben a gyorshajtáson tetten érhető többség olyan dinamikátlanul indul el a pirosnál (éppenhogynem túl gyorsan, de tetű lassan), hogy végeredményben a lámpáknál a fele autó is alig megy át annak a mennyiségnek, ami átmehetne.

Úgy egyébként tökéletes észrevétel, a közlekedés nagyon jól jellemzi az ország mentális állapotát.
Ami a totális káosz maga.

rooklin 2012.08.17. 23:20:15

@rockseiaXLL: Ennek a kommentnek pont ez a bája. Betkötött szemmel is kiszagolta a gyerek :)

Peceeer 2012.08.17. 23:38:04

Egy német barátomnak az a mániája, hogy ha ő lelép a járdáról, akkor megállnak az autók. Hamburgban működik a dolog, Berlinben is. Budapesten is kipróbálta. Még él. És kezd minket nem szeretni. Bezzeg régen nem volt ilyen :-)
www.youtube.com/watch?v=Gblse0oZnIk

dr. Közbiztonság Szilárd 2012.08.17. 23:40:10

@monddazigazatmar:
Te ide jársz égetni magad?
Biztos jó sport...

Egyébként én is csodálkozom ezen a magyaros mentalitáson.
Ráadásul pont feltartják azokat is, akik a megengedett sebességgel mennének, mert aki ott áll a pirosnál, annak ugye idő, míg felveszi az utazótempót.
Magyarul nem csak magukkal basznak ki, hanem mindenkivel. Ez a dugók egyik oka a sok közül.

Német ismerőseim azt mondják, a magyar vezető 2 dolgot nem tud: lámpánál megállni és lámpánál elindulni.

monddazigazatmar 2012.08.17. 23:53:14

@dukeekud: nevetségesen alacsonyak? nézz már utána!
@dr. Közbiztonság Szilárd: Mivel is égetem magam? Hogy hulyeségnek tartok egy szentendrei uti dugóból nagy általánosságokat, és életbölcsességeket levonni?
Amugy nem, nem nyomja mindenki. Van aki normálisan indul el, pl a HUngárián tisztán látszik, hogy ki ismeri - az megy 70-nel végig a zöldhullámon - meg ki az idegen - gáz-fék-gáz.
Ha meg már ilyen művészlélek az iró, akkor miért nem azt a részét nézi, hogy Carpe Diem, pillanatnyi boldogság, milyen klasszul gyorsul az autóm 70-ig, jól érzem magam fél percre - éljen Horatius????

Palestinenser 2012.08.17. 23:55:43

A legidegesítőbb a lámpánál indulásnál, hogy a magyar vezetők nem képesek megtanulni, hogy egyszerre induljanak el, amikor zöldre vált a lámpa. Így sokkal kevesebb autó tud átmenni egy zöld jelzés alatt.

tundrazuzmo (törölt) 2012.08.18. 00:00:45

Egy fél órás úton 5 percet tudok spórolni Budapesten, ha kicsit odalépek neki a két lámpa között. Néha a másik sávban lévő tötymörgőt kell ehhez megelőzni kövér gázzal. Néha sávot kell váltani a két lámpa között, mert az egyik sáv bebukja a következő zöldet, a másik meg nem. Sorolhatnám még. Rutin kell hozzá, és nem is kell 100-ra gyorsulni, csak kicsit megugrani a lámpaváltás után. 4 mp alatt kell 50-re gyorsulni, míg a többiek 8-10 mp alatt teszik ezt meg. Az eredmény: 3 autóhossznyi előny, és a következő lámpánál még megvan a zöld, a mögöttem tötymörgőknek pedig narancssárga.

placsboy 2012.08.18. 00:38:18

Sok orszagban a piros es zold lampaban is mutatja egy visszaszamlalo mikor valt ujra a lampa a masik szinre, ezt miert nem lehet alkalmazni magyarhonban is????

placsboy 2012.08.18. 01:01:57

@monddazigazatmar:
Ma, az elektronika vilagaban miert is lenne draga mikor a sokkal szegenyebb Kubaban, Thaiföldön, stb, muködik????

grinya · http://soundcloud.com/lunaticpsy 2012.08.18. 01:53:51

mindenhol toljak igy nem hungarikum. amugy engem mindig atengednek bpen nem is kell lelepnem ja utana megkoszonom amit mondjuk a nemetek nem ismernek...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.08.18. 02:02:20

@placsboy: latom a keresztforgalmat, annak a lampajat, latom a villogo pirosat a gyalogosoknak,latok mindent, masodpercre tudom, mikor lesz nekem zold,
semmi szukseg ra

Hihhetetlen 2012.08.18. 02:34:44

Nekem nagyon tetszett a poszt. Minden nap amikor a városban autózom gondolkodom ezen, hogy miért lettek sokkal "versenyzőbbek" mostanában az autósok.
Talán, ahogy a poszt is céloz rá, a nagy nemzeti falnakrohanás miatt? Vagy mert frusztáltak vagyunk, mint egy eltérített gép utasai? Vagy mert egyre kisebb a torta, amiből csak egymás kárára tudunk már úgy elvenni szeletet, hogy a mi kis szemétdombunk ne legyen kisebb? Vagy mert látjuk kik veszik el a szeletünket, de nem tehetünk semmit?
Ah, le van szarva, gondolom ilyenkor és visszaváltok kettesbe, ahogy jobbról igyekszek előzni még 2-3 autót a buszsáv előtt.

monddazigazatmar 2012.08.18. 02:35:10

@placsboy: a gazdagabb németben meg usában meg nincs.

monddazigazatmar 2012.08.18. 02:37:30

@Hihhetetlen: Arra nem gondolsz, se te, se a szerző, h öregek és lassuak vagytok, vagy a kocsitok lassu, és mindenki más csak megy nyugodtan? :D

Hihhetetlen 2012.08.18. 02:41:40

@placsboy: Sok nagyvárosban van ilyen, pl Debrecenben, ha jól emlékszem
@tundrazuzmo: kedves kolléga, ne mond, hogy azért az 5 percért csinálod, ahogy én sem. +1: a kikerülhetetlen tötyörgő mindig átmengy a narancssárgánál, de neked már meg kell állnod. Ismerős?

Hihhetetlen 2012.08.18. 02:43:38

@monddazigazatmar: nem, nem igazán, sajnos ez a poszt éppen kicsit rólam szól. Bár ennél több ésszel csinálom. Remélem.

monddazigazatmar 2012.08.18. 02:45:38

@Hihhetetlen: Ja, de lagalább jól érzed magad, hogy gyorsulsz

veerses 2012.08.18. 04:36:05

Én elég régen vezetek, de más harminc éve is így volt. Idióták mindig lesznek.

veerses 2012.08.18. 04:42:18

@Hihhetetlen: Debrecen, nem nagyváros.

Francekellregisztralni 2012.08.18. 04:47:34

@Palestinenser: "magyar vezetők nem képesek megtanulni, hogy egyszerre induljanak el, amikor zöldre vált a lámpa."

Sehol másutt sem tudják, de nem feltételezem, hogy ezt valami összehasonlító teszt alapján írtad...

@tundrazuzmo: "Egy fél órás úton 5 percet tudok spórolni Budapesten, ha kicsit odalépek neki a két lámpa között."

Öt TELJES PERCET. Aztakúúrva! Hát ezért én is szívesen kockára tennék bármit, autót, gyalogos...az idegeimet. Megéri. Tényleg. :)

A posztnak nagyon igaza van. Tényleg leírja az egyetlen igazán jellemző magyar(os) tulajdonságot amit én észrevettem. Azt hiszem talán az individualizmus és idealizmus egy fura formája. Nem arról van itt szó, hogy valóban bármiben különböznénk. Neeem. Arról szól a dolog, hogy akárki akármit is csinál, mindenki mástól elvárja, hogy minimum olyan jól csinálja/értse azt, de leginkább ugyan úgy. Paradox módon egyszerre akar mindenkinél különb lenni és ugyanakkor elvárja, hogy a körülötte lévő tömeg összes többi eleme ugyan olyan legyen mint ő maga.
...és az előbbiből adódó szinte folyamatos feszültség, adrenalin függés...

Liquid_Night 2012.08.18. 05:35:34

Csodálkoztok azon, hogy az ország ilyen idegbeteg? Ok-okozati összefüggéseket felfogni nem megy, csak a "magyart" szidni. Gratulálok a széleslátásért...

BigPi 2012.08.18. 06:52:30

@placsboy: Az ország számos területén vannak ilyen lámpák, és tényleg praktikusak. Ilyeneket ott szoktak felszerelni, ahol egy percnél tovább kel várakozni.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2012.08.18. 07:15:56

@hagyma: Nem mindenhol látod.
Amúgy meg Amerikában baromira el szoktak aludni a zöldre váltó lámpánál... jó pár másodperc, mire észbekapnak.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2012.08.18. 07:20:12

Nem azért van, hanem a sötétzöldek miatt. A szigorodó kibocsátási normák miatt egyre picsányibb méretű motorokkal (1.45t-ás kocsi 1.6D-vel? yeahhhhh) adják el az autókat. Ezeknek meg hogy egyáltalán meg tudjanak mozdulni, eléggé vehemensen kell gázt adagolni; plusz az elektronikus gázpedál is úgy van programozva hogy induláskor 10% lenyomásra 50%-nál is többet nyit a fojtószelepen. Hajrá környezetvédők!

neoteny · http://word.blog.hu 2012.08.18. 07:26:42

Van aki közlekedik, van aki autózik. Az utóbbit már nem sokáig... lesz majd dinamikus sebességkorlátozás, amikor az útszéli jeladó mondja meg a járgánynak hogy mennyivel mehet ahhoz, hogy a forgalom "optimálisan" haladjon.

Rádiópuli tereli majd a nyájat és beleharap annak a csülkébe amelyik fekete bárány szeretne lenni.

Nick Leeson 2012.08.18. 07:33:16

Közlekedésszervezés? Magyarországon? Na, persze...
A nagykörúton azért kell minden lámpánál megállni, hogy a Combínó 2-3 perccel hamarabb tegye meg a Széll Kálmán-Móric utat. No Comment.

lobster thermidor 2012.08.18. 07:58:45

@hagyma:

Ne beszélj már butaságokat!
A legtöbb kereszteződésben sokkal összetettebb annál a forgalmi helyzet, hogy egyszerűen átlátható legyen ide-oda tekintgetéssel. Főleg annak okoz bonyodalmat, aki nem rendelkezik helyismerettel. Ha napról, napra közlekednél a Lágymányosi, oppsz a Rákóczi-híd felől a Hungária körgyűrűn, akkor megváltozna az amúgy sem túlzottan megalapozott véleményed.

Lehet, hogy felétek a prérin csak 100 mérföldenként keresztezi az utat olykor egy-egy kósza bölénycsorda, vagy néhány megvadult musztángon lovagló részeg cowboy, ezért ott egyszerű útkereszteződések vannak, de mostanság Budapesten ennél jóval bonyolultabb a helyzet.

@placsboy:

Veszprémben is van a városon átvezető főútvonalon ilyen kisegítő számláló, és jól működik.

Lajosforras 2012.08.18. 08:19:03

engem sokkal jobban idegesít
1., a hungárián a középső sávban végig ötvennel lopakodó szerencsétlen, aki aztán nekilát a pirosban mindegy,hogy mit csinálni,de zöldben úgy kell rádudálni,annyira elfoglalt. aztán integet,hogy hova "száguldok". ebből egy-egy sávban átlag 300 méterenként akad egy és kész a káosz.
2., a szlalomozó idióta,aki nem tud vezetni. gáz-fék-kormányrángatás,csak épp anélkül,hogy érezné, a kocsija hova fér be lendületből,hova nem. az ember meg nem győz óvatos lenni és azt lesni, kit tör össze és mikor. túlnyomórészt a ilyen balfaszok miatt van dugó,meg koccanásos baleset.

kalandfereg 2012.08.18. 08:25:35

Azért taposnak a népek, mert ha csak annyival gyorsítanának és haladnának, mint egy normális ember, akkor a soksávos utakon a hülyék beelőznék őket jobbról, balról, bárhonnan. Ez persze a dolgok természetéből adódóan öngerjesztő folyamat, és a végén még aki nem annyira hülye, az is tapos, mint állat, mert amúgy 5-6 kocsival is hátrébb kerülhet a 100 m-re levő következő pirosig.
Figyi meg, hogy egysávosnál normális tempóban gyorsít ugyanaz a sok baromállat. Sőt, figyelembe véve, hogy a következő úgyis piros, kettesben-hármasban becsorognak, hogy ne kelljen megállni, pont mire zöldre vált.

Egyébként meg az e téren tapasztalható 5-10 évvel ezelőtti állapothoz képest egy mennyország a helyzet és folyamatosan javul, szóval én tök optimista vagyok.

sunblind 2012.08.18. 08:45:23

Ebbőmég punicer is lehet nyuszomuszo.

Flaggx 2012.08.18. 08:57:55

A tötymörgők szerintem is rosszabbak pirosnál, mint akik dinamikusan elindulnak. De amúgy pont a szentendrein lehet nagyon jól ki fogni a ződhullámot a Flórián térig.

De amúgy belevízionálni ilyen sok mindent abba, hogy valaki csak szimplán haladni akar a célja felé... :))

De azért várom már hogy meg legyen a motoros jogsi, és viszlááááát tötymörgő autósok! :)

Measurer 2012.08.18. 08:58:14

@kalandfereg: Köszönjük szépen a csaknem kimeritő magyarázatot. Sokan hozzászoktak, hogy illedelmes besorolás helyett így előznek be, mondjuk a Szentendrei úton a Duna felé, vagy az Árpád híd felé, ellenkező irányban Csillaghegy felé. Aztán már akkor is racingolnak ha semmi értelme sincs.

gertan 2012.08.18. 08:59:04

Magyarországon a zöld lámpánál nagyon lassan szoktak elindulni. Németeknél, olaszoknál, szinte egyszerre indul meg a sor. Ezért egy lámpaváltásnál nálunk kevesen mennek át, vagyis az egy időben az úton tartózkodók száma sok.

Ezt hívjuk dugónak.

Oka a "szuttyogva" induló vezetők.

Tehát a lámpánál, ha zöldre vált, minél előbb fel kell gyorsítani a megengedett sebességre, majd ha pirosba futunk sajna meg kell állni.

A lámpákat meg át kell programozni, hogy a megengedett legnagyobb sebességgel való folyamatos haladást támogassa, ne a száguldozókat, vagy a forgalmat feltartókat...

fda 2012.08.18. 09:15:43

@monddazigazatmar: Ja. Rohadt drága lehet, amikor 20 ezerért okostelefont is le lehet gyártani.

Egy ilyen lámpa elektronikája biztos kerülne 100 forintba, plusz kell egy kijelző hozzá.

na__most__akkor 2012.08.18. 09:28:54

Sok országban meg az ott érvényes betűket használják. Ékezet, accent, farkinca, meg ami van.

Magyarok meg nem.
Na és? Itt mindenki különleges akar lenni, aztán a végén csak seggfej lesz belőle.

@placsboy: @dukeekud: @grinya:

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2012.08.18. 09:52:17

Akkor daloljunk:

Az a baj, hogy a magyarok csúúnyák,
vagy önzők és butáááák.
Vagy ha szépek és okosak is egyben,
Tükörből szemeznek veleeem...
Ki érti ezt? Ki érti ezt?
Én nem.

tobias2 2012.08.18. 09:53:11

@placsboy: "Ma, az elektronika vilagaban miert is lenne draga mikor a sokkal szegenyebb Kubaban, Thaiföldön, stb, muködik????" Sőt Bulgáriában, Romániában is. Nekik úgy látszik semmi sem drága!

Ami a teli talppal gázpedálra tiprást illeti, az angol királyi udvarban már bevezették, hogy csak kislábujjal szabad a gázhoz érni, esetleg a sétabot végével adagolják a gázt. Vagy megkérik a komornyikot, hogy bújjon oda és mutatóujjal birizgálja a gázpedált.

Bornai Tibor 2012.08.18. 09:55:55

Köszönet annak a néhány hozzászólónak, aki megértette, hogy az írásom elsősorban nem a közlekedésről szól. Akikből vad indulatot váltottam ki, azoktól elnézést kérek.

tundrazuzmo (törölt) 2012.08.18. 09:57:32

@Francekellregisztralni: "Öt TELJES PERCET. Aztakúúrva! Hát ezért én is szívesen kockára tennék bármit, autót, gyalogos...az idegeimet. Megéri. Tényleg. :)

A posztnak nagyon igaza van. Tényleg leírja az egyetlen igazán jellemző magyar(os) tulajdonságot amit én észrevettem. Azt hiszem talán az individualizmus és idealizmus egy fura formája. "

Nekem nem ez a kockázat, hanem az, ha a tötymörgő mögött kell mennem 10 percet. Az tényleg idegőrlő. Senkit sem kockáztatok azzal, ha előrehúzok. Autóst sem, gyalogost sem. Nem vagyok hülye, nem beláthatatlan kanyarban teszem, becsukott szemmel...

Az individualizmusról pedig csak annyit, hogy előzés után JOBBRA TARTOK, és bárki számára nyitva hagyom a belső sávot, pl. a Hungárián, Dózsán, Kerepesin, stb. Mert tudom, hogy mást is bosszant a tötymörgő, és ha leelőzi, akkor menjen nyugodtan el mellettem is, én csinálok helyet neki.

tundrazuzmo (törölt) 2012.08.18. 10:01:25

@Daily Shark: "Indulj 5 perccel előbb..."

10 perccel előbb indulok. A tötymörgőt nem csak az 5 perc előnyért előzőm meg, hanem azért is, mert feltartja a forgalmat, feltorlódik mögötte a sor, és a bolyban autózás veszélyes, mert a tötyi általában egyszercsak belefékez, mert rájön, hogy kanyarodni akar. Először fékez, utána indexel...

index0123 2012.08.18. 10:05:15

@gertan 2012.08.18. 08:59:04

Egyszerre elindulni...
Ezt szerintem a kovetesi tavolsag miatt nem nagyon lehet megcsinalni.
Ha allunk a pirosnal, mondjuk 2m van a kocsik kozott. Ha mindenki pont ugyanugy elindulna es felgyorsulna, akkor 50km/h-nal is 2m lenne a kocsik kozott. Ez jo lenne?

Vizilabda 2012.08.18. 10:19:37

Itt Szolnokon, meg a fiatal biciklisek között az lett az idén a divat, hogy elengedett kézzel bicikliznek, nem tudom más városból szivárgott ide, vagy csak itt csinálják. A motorosok meg előszeretettel előzgetnek a kétsávos úton is vagánykodva, de olyat is láttam, hogy egymással szembe mennek és köszönnek egymásnak a kezükkel, miközben még soha nem látták egymást szerintem. Ez mind az utánozó-majom-divat-céltalan-versengés, gorillabunkósbot-lóbálás-melldöngetés, pöcs összemérés kategória.

csongorbela · http://belaba.blog.hu/ 2012.08.18. 10:57:49

@dukeekud: "Emelni kene a szabalysertesi birsagokat"
Gyönyörű félreértelmezése a posztnak. Nem szabálysértési kérdés ez, hanem ésszerűségi. A gáznyomkodó barmok viszon úgysem fognak gondolkodni.
De én a másik oldalról is megnézném, ha már a komment felvetette: az is elgondolkoztató, hogy városom főútján miért van 65-70-re állítva a zöldhullám (persze 50-es korlátozás mellett), s hogy-hogynem időről-időre fényképeznek is.
Ajánlom a kommentelő figyelmébe:
belaba.blog.hu/2012/05/28/szigoru_677

A poszt pedig summás, de szerintem teljesen felesleges. Akiket érint, azok nem olvassák, akik olvassák, úgyis tudják. Nekem is feltűnik a piros felé száguldó szerencsétlen, de mi t tegyek. Beszéljek vele, vagy adjam meg neki ennek a bejegyzésnek a címét?

grinya · http://soundcloud.com/lunaticpsy 2012.08.18. 11:00:15

@na__most__akkor: irnek en ekezettel de nincs :) lattal mar angol billentyuzetet?

eßemfaßom meg áll 2012.08.18. 11:11:51

+1 a visszaszámlálós lámpának. az elmult évtizedek leghasznosabb fejlesztése.

eßemfaßom meg áll 2012.08.18. 11:13:14

Egyébként értjük a poszt rejtett mondanivalóját: orbánviktorakurvaanyád

salamander 2012.08.18. 11:14:47

@dukeekud:

A szabálysértési bírságok emelkedtek!
Nem is keveset.
Vagy még ezt is emelnéd?

....

na__most__akkor 2012.08.18. 11:19:31

@grinya:
Na most akkor éppen látok egyet, itt előttem a hasamon, és azon írok.
Merthogy azon is lehet. Merthogy nem attól függ.
Magyar billentyűzeten is lehet az angolot írni. Meg a németettet. Tet. Meg mindeneket.

Ha valaki akar. És van az agyában egy bitnél több.

Ha nincs a közelben senki más, készséggel elmagyarázom, hogy mit kell csinálni. Még vindózon is működik, képzeejjed má el.

salamander 2012.08.18. 11:21:37

Amúgy a poszt valóban egy meleg délután született felesleges nyáladzás.

A többség nem vezet így, akkor meg miért kell ezen siránkozni?

Az a törpe kisebbség, aki így vezet rongálja a kocsiját, feleslegesen kidobja a pénzét és még balesetveszélyes is.
a közlekedésrendészeti hatóság majd eljár vele szemben.

...

Rocko- 2012.08.18. 11:50:57

a blogod mottója: "Gondolkodom, tehát blogok"
talán a gondolkodásból juthatott volna több is, blog helyett.
például arra nem gondoltál, hogy ha minél hamarabb megindulnak a lámpától, annál többen átférnek rajta? tudod van akit rühell ez a magyar módi, hogy dögöljön meg a szomszéd tehene, ha nekem nincsen pénzem benzinre, akkor másnak se legyen, majd én jól feltartom. mocskosul gerinctelen dolog.
másrészt elég sok helyen elbaszott lámpaváltás van, piroshullám: ha nem mész 60-nal, akkor nem fogsz átférni.

Rocko- 2012.08.18. 11:52:02

@dukeekud: darabonként egymilliárd forintra is emelhetsz bármilyen bírságot amíg a rendőr csak a bokorból traffizással foglalkozik.

Rocko- 2012.08.18. 11:56:32

@Daily Shark: mihez képest öt perccel előbb?

Rocko- 2012.08.18. 11:58:04

@Nick Leeson: nem teszi meg hamarabb, mert lehet hogy a körúton gyorsabb, csak éppen Karinthyra amikor ráfordulna, akkor mindig pirosat kap.
sok értelme volt.

Rocko- 2012.08.18. 12:01:01

@Nick Leeson: persze, nagykörúton nyer 2-3 percet, amit elveszt a Boráros után a szar lámpaváltással.
megérte.

kzolika 2012.08.18. 12:09:59

Előttem mindent leírtak. Naponta megyek végig a Szentendrein "teligázzal a piros felé". Ami amúgy annyit tesz, hogy 70-nel megyek és ha nem tartanak fel olyanok, akik talán épp egy posztot fogalmaznak magukban a középső sávban 55-tel tötymörögve, akkor max. gázelvétellel, fékezés és megállás nélkül jutok el Szentendrére. És általában én a leggyorsabbak közé tartozom, kevesen "süvítenek előre gyorsabban".
Jó, ezt az utat - és még néhány másikat - ismerem, ezért TUDOM, hogy váltani fog a lámpa. És ezért merem ugyanezt tenni máshol is, mert bízom abban, hogy a forgalomszervező közlekedésmérnök nem volt hülye és így állította be a lámpákat. Ezt aztán néha megszívom és akkor úgy tűnik, hogy nagy gáz - nagy fékkel megyek lámpától lámpáig. És ezért van az, hogy néha elindulok és többel megyek akár a Szentendrein is, mert azt is tudom, hogy egy lámpát csak úgy lehet elérni.
Igaz, én nem elvarázsolt "művészúr" vagyok, csak egy reálgondolkodású, reálterületen dolgozó senki.
Tisztelt Bornai úr, írjon, egyszer megautóztatom és csodálkozni fog, hogy működik a dolog.

tobias2 2012.08.18. 12:13:10

@tobias2: Ja, és az angol királyi udvarban magyar az etikett- és protokollfőnök! Ennélfogva ott úgy kell mondani elegánsan, hogy "nem tiporünk teli talppel gázpedálre". Mert így franciásabb és etikettebb.

monddazigazatmar 2012.08.18. 12:44:37

@fda: Időjárásálló legyen. Megbizható legyen. Összeprogramozni a lámpákkal. Felszerelni. Karbantartani. Elromlottat cserélni. Nem filléres dologrol beszélsz, ez nem okostelefon, ami a zsebedben van.
Ha ebbol a pénzből keruletenként csak 2 kátyut be lehet tömni, akkor inkább azt csinálják. És nem kell bámlszkodni, meg aludni, a vezetésre meg a forgalomra kell odafigyelni

bucbuc 2012.08.18. 12:50:07

@hagyma: hülye, a piroshoz is visszaszámol, sokat segít abban, hogy ne csússz bele sárgába és normális tempóban tudj menni, ne állandóan a lámpán legyena szemed az út helyett.

fda 2012.08.18. 13:03:27

@monddazigazatmar: Persze, igazad van, tényleg nem filléres! Tényleg nem 100 forint egy ilyen, számoljunk például ezerszeres árral egy kereszteződésre.

De nálunk tavaly épült egy új körforgalom, 2.2 milliárd forintból alakították át... Azt gondolom a vízálló és robosztus kivitelű elektronika is bele kellene, hogy férjen egy ilyen új kereszteződés árába még úgy is, hogy csak ide ha jól számolom 8 kijelzőre lenne szükség.

Bornai Tibor 2012.08.18. 13:03:53

Köszönöm a kommenteket. Szépen igazolják minden állításomat. Még egyszer kösz.

tof 2012.08.18. 13:05:33

BT, szépen leírtad az "egybites" vezetési stílust. Két érték lehetséges:

0 - áll
1 - gázt tökig benyomva halad

*azta* 2012.08.18. 13:23:38

kedves Bornai Tibor!

posztjaid hangulata elég erősen melankólikusak. nem tudom, alapból vagy e ilyen, vagy csak a csalódottság beszél belőled, csak valahogy úgy vagyok veled, hogy aki ilyen jól látja, mennyire abszurd ez a mai világ (ill. hogy még mindig), annak talán ki kellene röhögnie ezt - mi meg talán boldogan röhögnénk veled. így csak annyi jön le, hogy "na, ha már Ő is ilyen borús, bassza meg..."
nem jól látom?

eßemfaßom meg áll 2012.08.18. 13:40:46

@monddazigazatmar: " Időjárásálló legyen. Megbizható legyen. Összeprogramozni a lámpákkal. Felszerelni. Karbantartani. Elromlottat cserélni. Nem filléres dologrol beszélsz"

Egy ledes kijelző aminek annyit kell tudnia időjárásállóságban mint egy jobbra kanyarodó zöldnyil kiegészitő lámpának, a saját lámpájával kell egyedül szinkronizálni, és a pontosságának olyanakk kell lenni, hogy max 120 mp alatt ne késsen/siessen 10mp-nél többet.

Ha egy ilyet egy gépipari szakközepes nem csinál meg max 5e Ftból, akkor megbukik

monddazigazatmar 2012.08.18. 14:11:35

@eßemfaßom meg áll: te tudod, hogy mik azok a nagy vasdobozok a kereszteződéseknél?
mert ám nem ugy van, hogy a lámpa az elektronika, nanem a 4-6-8 szinkronban van egymással. Amit az a 20-40 éves valami vezérel. Ahhoz kéne hozzászerkeszteni az 5e ft-os szart, de ugy, hogy jól mukodjon. Ja, kimenni, felszerelni, beállitani stb...
És mindezt azért, mert a bénák nem jöttek rá, hogy a keresztbeforgalom leáll, a keresztbe gyalogoszöld villog, akkor lehet egyesbe tenni.

Don Quixote de la Ferko 2012.08.18. 14:31:11

Üdv a klubban. Látom, te is felismerted, egy olyan autós társadalom között élünk néhányan, ahol emberek a saját anyjukat meszelt lábbal hajtják a piacra 3 másodperc előnyért.
Félig-meddig jól látod, ez a társadalom lecsúszásának következménye.

1. Ül a szerencsétlen kisember a valóban neki "járó" (amit el tud tartani) vasnál minimum három kategóriával nagyobb gépben. Munkahelyén egy senki, otthon egy senki, autóján, lakásán kifizethetetlen hitelmennyiség, ezért az autóban képzeli magát az élet császárának, és ellenségének tekint mindenkit, aki előtte mer menni, vagy 3 másodperccel előtte mer a piros lámpához érni.

2. Ehhez csatolódik egy kis hányad, akik vezetői pozíciójuknak köszönhetően ülnek a céges tepsikben, és a munkában megszokott, valójában nem a tudásuknak, hanem a pozíciónak járó tiszteletet elvárják az utakon is.

3. És van néhány olyan autós, aki ezeket a szerencsétleneket nagy ívben letojva ül a többiek által lenézett vasban, és csendben mosolyogva nézi ahogy a többi szerencsétlen egyre gyorsuló tempóban rohan el a saját élete mellett.

Egészségére mindenkinek. Nekem jó a hármas kategória.
Már csak azért is, mert engem speciel mulattatnak a másik két kategóriába tartozók.

A mai világban kétféle módon lehet kihozni az ember valódi jellemét.
Kell neki adni egy csillagot (aki volt katona, tudja, az csak látszólag áll a többi felett, valóban ugyanolyan senki) vagy akadályozni kell a "szabad" autózásban. És előbukkan az a szerencsétlen frusztrált barom, aki mindenen és mindenkin átgázolva próbálja irtani másokban a saját démonjait.

Az említett Szentendrei út tökéletes ebből a szempontból. Befelé jövet a strand mellett megyek a külső sávban 50-et. Tepsi utolér, el, majd áll a lámpánál. Amikor odaérek, akkor vált, zsenije azonnal padlót nyom. Kevés az, amelyik a Baumax után már nem füstölő gumival és fejhangig nyomott motorral indul el, amikor negyedszer megyek el mellette amikor pont zöldre vált a lámpa.
Valójában kétlem, hogy nincs annyi agyuk, hogy felfognák, felesleges a zöldhullám miatt sietni, de itt nincsenek észérvek, nincs realitás, takarékosság, az ellent le kell nyomni, és mindenki ellennek számít, aki a harmadik kategóriában éli nyugodt életét.

Hajrá, én az első kettőnek drukkolok. Így mindig van annyi idióta az utakon, akin röhöghetek.

eßemfaßom meg áll 2012.08.18. 14:38:32

@monddazigazatmar: Értem én, hogy többmillió ezt megcsinálni, meg egyébként is lehetetlen, ehhez képest szolnokon is van pár ilyen ami azért nem egy világváros, és tudtommal nem omlott ezektől össze a költségvetés, viszont napi sokezer satuféket és/vagy padlógázt megspórolnak vele.

Bornai Tibor 2012.08.18. 15:18:35

@*azta*: Kedvesem, igazad van. A humorérzékemet lassan bevonja nyálkás miazmájával a félelem. Sajnálom. Azért itthon még jókat nevetünk. Amíg lehet.

Flaggx 2012.08.18. 15:55:31

@Vizilabda: A motorosok köszönnek egymásnak. Borzasztó, undorító! Ahelyett hogy utálnák ők is egymást, meg mindenki mást!

Szar életed lehet.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2012.08.18. 19:40:38

@Rocko-: Ahhoz képest, amennyit a forgalomban cikázással, gyorsítgatással, bevágásokkal nyerne a nyugodt és szabályos közlekedés helyett.

Rocko- 2012.08.18. 19:57:05

@Daily Shark: és te ezt így előre látod, hogy mikor keletkezik a forgalom közben 5 perces lemaradásod?
látod a jövőt? jövő heti lottószámok is mennek?

monddazigazatmar 2012.08.19. 03:04:01

@eßemfaßom meg áll:
"szolnokon is van pár ilyen ami azért nem egy világváros" - ja. pár ilyen van, és nem világváros. Ja, meg esetleg új kereszteződésekben van, igy kiépitve a rendszer.
"napi sokezer satuféket és/vagy padlógázt megspórolnak vele" - szolnokiak fakkerek, és nem tudnak vezetni, ha ezzel akarnak sporolni..
Te meg látatlanban is béna sofőr vagy.

monddazigazatmar 2012.08.19. 03:41:42

@Don Quixote de la Ferko:
Te is az a nyugodt muvészlélek vagy, mi?
kulső sávban mész 50nel.. leszarod a 70es táblát, feltartasz másokat, azok ugyis alsobbrendűek nálad.
Akkor mi van, ha a csávó, aki gyorsul, és fékez ugyanolyan nyugodt mint te, és ezt élvezi? Hogy gyorsul meg fékez? Meg még a farka is nagyobb mint neked? Szar dolog vesztesnek lenni mi?

dogbakszi 2012.08.19. 21:54:47

Kedves Tibor!

Amit írsz, valóban társadalmi jelenség szép hazánkban, s sajnos egyik zenész kollégád ezt a jelenséget himnusszá emelte, mikor az alábbi dalszöveget megalkotta...

"Rohan az életed, és rohan az út.
Elmarad mögötted lassan a múlt.
Nem tudod biztosan, hogy hova is mész,
De úgyis észreveszed, ha odaérsz.

A lényeg, hogy te vagy az elsõ

Mikor a többiek fékeznek, akkor is tövig
Nyomod a gázt.
Mióta tudod:

Mindig az a jó fiú, aki nyer.
Hát jól teszed, ha megteszed, amit kell.
Hidd el, hogy csak így lehet ez a hely
A végén VALAMI AMERIKA"

Jelenleg is szép hazánkban ez a mentalitás érvényes minden téren...

Bornai Tibor 2012.08.20. 21:32:45

Köszönöm a szép kommenteket. És azt is, hogy van, aki itt sem szégyelli, mennyire erőszakos, modortalan és tiszteletlen. Így teljes a kép, amiről a blogot írtam.
süti beállítások módosítása